آفتاب
رییس جمهوری در فرودگاه آستانه:

گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه، محور گفت‌وگوها است

گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه، محور گفت‌وگوها است

دکتر حسن روحانی، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی، شامگاه دوشنبه به دعوت رسمی رییس جمهوری قزاقستان وارد آستانه پایتخت این کشور شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در فرودگاه آستانه مورد استقبال رسمی "یرلان ادریس اف" وزیر امور خارجه قزاقستان قرار گرفت.

نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان صبح سه‌شنبه در " آکوردا" کاخ ریاست جمهوری این کشور، به طور رسمی از دکتر روحانی استقبال می‌کند.

دکتر روحانی در فرودگاه آستانه با ابراز خرسندی از سفر به کشور دوست و برادر قزاقستان گفت که در ملاقات‌های خوبی که در بیشکک و شانگهای با همتای قزاق خود داشته، دو طرف به توافق‌های خوبی رسیدند که روز سه‌شنبه در خصوص این توافق‌ها و راه‌های گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه با رییس جمهوری قزاقستان گفت وگو خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندی‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد که این سفر سرآغاز خوبی برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور باشد.

وزیر خارجه قزاقستان نیز در این دیدار گفت: آقای نظربایف به دلیل اهمیت فوق‌العاده ایران اسلامی در منطقه و جهان شخصاً در مراسم تحلیف جنابعالی شرکت کرد و ما علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های دو جانبه هستیم.

ادریس اف با اشاره به همراهی عمده وزیران اقتصادی و تجار بخش خصوصی در این سفر، اظهارداشت: حضور هیات بزرگ اقتصادی ایران در این سفر نشان دهنده علاقه‌مندی و آمادگی دو کشور برای گسترش همکاری‌های همه جانبه بویژه در عرصه اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با تاریخ و توانمندی‌های فوق‌العاده‌اش در عرصه‌های صنعتی و علمی می‌تواند هر علاقه‌مندی را در منطقه جهان جذب کند، افزود: در جریان این سفر، مذاکراتی نیز میان بازرگانان قزاق با هیات اقتصادی ایران انجام خواهد گرفت.

ادریس اف گفت: نسل جوان قزاقستان شما را خیلی دوست دارند و شیفته دیدار با و شنیدن صحبتهایتان هستند.

انتهای پیام

کد N492067

وبگردی