آفتاب
درمراسم بزرگداشت یوم الله 17 شهریور/

ابوترابی فرد: ایران از بالاترین سطح امنیت برخوردار است

ابوترابی فرد: ایران از بالاترین سطح امنیت برخوردار است

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی درمراسم بزرگداشت یوم الله 17 شهریور؛ گفت : جمهوری اسلامی ایران امروز علاوه بر دارا بودن قدرت بازدارندگی نظامی از بالاترین سطح امنیت برخورداراست واین امنیت نماد ارزشمندی ازاقتدار ملت ونظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد افزود : بذر انقلاب اسلامی با نگاه فقاهتی امام بزرگوار در 15 خرداد 42 کاشته شد در فرازهایی از تاریخ ذرین انقلاب آبیاری گردید وراه برای تبدیل آن به یک شجره پرثمر هموار شد.

وی افزود : بدون تردید عید فطر شهریور ماه 1357 از روزهایی بود که نقش مهمی در آبیاری بذر انقلاب اسلامی داشت و نماز پرشکوه عید فطر به امامت شهید مفتح به حرکت بالنده ای درتهران تبدیل گردید که با شکل گیری حرکتی که بصیرت سیاسی وعمق نگاه برآمده ازایمان جوانان ایران را به نمایش گذاشت دشمن را به اجرای حکومت نظامی در تهران و 11 شهر واداشت.

وی اضافه کرد : جوانان انقلابی با الهام از مکتب عاشورا بی اعتنا به اعلامیه فرماندار نظامی صبح جمعه 17 شهریور ماه 1357 از گوشه و کنار تهران در این خطه از میهن اسلامی حضور یافتند و حقیر هم از این نعمت بی بهره نبودم.

ابوترابی فرد افزود: چکمه پوشان رژیم شاهنشاهی با بهره گیری از اطلاعات دستگاه های اطلاعاتی سیا و موساد و با چراغ سبز رییس جمهور وقت آمریکا برای سرکوب نهایی حرکت پرشور ملت ایران، مردان و زنان قهرمان حاضر در این میدان را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: 17 شهریور نقطه آغازی بر حرکت بالنده ملت بزرگ ایران است و برژنسکی مشاور وقت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واقعه میدان ژاله چنان مرگبار بود که کشمکش های گذشته دولت و مخالفان را از یاد برد و این واقعه پایان شورش پراکنده و آغاز انقلاب واقعی ملت ایران بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: انقلاب اسلامی که با خون شهدای عالیقدر و دلباختگان به ساحت مقدس اسلام آبیاری شدند با مدیریت بنیانگذار عظیم و شان در مسیر دستیابی به آرمان های والای خویش پیش رفت و در گام نخست ارکان نظام دیکتاتوری شاه را فرو ریخت.

وی اضافه کرد: این حکومت خودکامه حدود دو قرن حیثیت، هویت و شخصیت ملت ایران را به بازی گرفته بود و پادشاه خودکامه در این مدت 50 درصد از جغرافیای ایران اسلامی را تجزیه نمودند و به رایگان در اختیار بیگانگان نهادند و مبانی تفکر دینی و ارزش های برآمده از آن را مورد اهانت قرار دادند.

ابوترابی افزود: حرکت پرخروش ملت بزرگ ایران با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی و شاگرد فرهیخته مکتب قرآن حضرت امام خمینی (ره) به استبداد پادشاهان در ایران خاتمه داد.

وی افزود: گام دوم این حرکت بنیانگذاری نظام برآمده از آموزه های دینی است کاری که در تاریخ اسلام و مبارزات ملت ایران نمونه ای برای آن سراغ نداریم.

وی تصریح کرد: اگر دیروز روشنفکران غرب زده و سیاست مداران خودفروخته به غرب وارث مجاهدت و مبارزه های انقلاب مشروطه شدند و راه را برای دیکتاتوری نوین در ایران هموار کردند امام بزرگوار با تکیه بر ظرفیت ملت بزرگ ایران راه را برای شکل گیری نظام مبتنی بر آموزه های قرآن بنا نمود.

نایب رییس مجلس ضمن تاکید بر نقش مدیریت شایسته امام راحل و حضور موثر ملت بنیانگذاری این نظام را از دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در منطقه و دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی بر دو اصل کلیدی جمهوریت و اسلامیت استوار است.

وی ادامه داد: جمهوریت نظام بیانگری این واقعیت است که در نظام اسلامی نظام سیاسی به پشتوانه مشارکت تعیین کننده ملت ایران شکل می گیرد و این ملت ایران هستند که باید نهادهای سیاسی کشور را سامان دهند و جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی با مشارکت مردم در کنار صندوق های رای معنا پیدا می کند.

وی تصریح کرد: امروز تمام نهادهای سیاسی برآمده از آرای ملتی است که در اوج تنگناهای اقتصادی و تحریم و با الهام از رهنمودهای رهبری عظیم و شان حماسه سیاسی را خلق کرد.

وی رکن دوم نظام اسلامی را اسلامیت آن عنوان کرد که در حضور ولی فقیه عادل، اسلام شناس، شجاع، و بی اعتنا به دنیا و مقام در برابر زیاده خواهی نظام سلطه تعریف می شود.

ابوترابی افزود: اگر مدیریت فقیه، عادل و هوشمند نبود قطعا جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی با اقتدار ایفای نقش نمی نمود وامروز جمهوریت در پناه اسلامیت معنا یافته است.

به گفته ابوترابی بفرد بعضی از کشورهای همسایه هم نام جمهوری و هم نام اسلامی را دارند اما کمترین بهره ای نه از جمهوریت و نه از اسلامیت برده اند و اگر در این کشور در طول سه دهه رای مردم تعیین کننده است به دلیل رهبری و (زعامت؟؟) فقیه عادل، صالح و مدیر است و این رکن کلیدی را باید پاس داشت.

نایب رییس مجلس دربخش دیگری ازسخنان خود گفت:در روزهای نخست پیروزی انقلاب صدام به امید قطعی به پیروزی عاجل جمهوری اسلامی را از زمین، دریا و آسمان مورد تهاجم قرار داد وفرزند شیرخوار انقلاب مورد تهاجم نظام سلطه قرار گرفت.

وی ادامه داد: چرا امروز قدرت های بزرگ نظامی وسیاسی جهان جسارت تعرض به آسمان، زمین ودریای ما را ندارند واگر نظام با رهبری صالح در مسیر و نقشه تعیین شده خود حرکت نمی کرد نظام جمهوری اسلامی به قدرت دفاعی بازدارنده تبدیل نمی شد.

وی تصریح کرد: درطول سه دهه جمهوری اسلامی به قدرت دفاعی بالنده برتر و به معنای واقعی بازدارنده تبدیل شده است و این از دستاوردهای ارزشمندی است که در سایه مدیریت صحیح به دست آمده است.

به گفته ابوترابی جمهوری اسلامی امروزعلاوه برقدرت بازدارنده نظامی از بالاترین سطح امنیت درکشور بهره می برد وامروز امنیت ملت ایران نه تنها در منطقه وآسیا بلکه درصحنه بین الملل نیز نماد ارزشمندی از اقتدار ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

ابوترابی درادامه با اشاره به بالندگی جامعه علمی و دانشگاهی کشور گفت: امروز ایران هم در تولید علم رتبه نخست را در منطقه به دست آورده و هم در تبدیل آن به فناوری و تجاری سازی کار بزرگی را سامان داده است و در همان مسیری گام برمی دارد که رهبر معظم تایید نموده است.

به گفته وی براساس نقشه راه علمی کشور ایران باید در کمتر از 50 سال آینده به مرجع علمی دنیا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امروز مسیر اقتدار ملت ها از راه دستیابی به دانش و فناوری گذر می کند وهیچ ملتی نمی تواند به قدرت مطلوب دست یابد مگر اینکه به علم و فناوری اتکا کند.

وی دستیابی به فناوری هسته ای، علوم فضایی، رشته های بیو در ایران گفت: دنیا بداند رهبری معظم بر حرکت نظام در مسیر دانش، علم و فناوری تاکید دارند و با لطف الهی و تلاش چهره های علمی و عزم دولت و مجلس این راه را با اقتدار خواهد پیمود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امروز جمهوری اسلامی در هر عرصه و میدانی که پنجه در پنجه استکبار جهانی افکنده پیروز میدان بوده در دفاع مقدس ، در عراق، لبنان، جنگ 33 روزه غزه و سوریه این تفکر انقلاب اسلامی بود که پیروز شد.

وی افزود: امروز راه برای تغییر نقشه سیاسی جهان همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند هموار شده و دیگر از ابرقدرت غرب جز نامی باقی نمانده است.ابرقدرتی که نمی تواند درغزه و سوریه قدرتنمایی کند و با وجود حمایت چند ساله از داعش به منظور تسخیر بغداد ماشین تروریستی در عراق به گل نشست و امروز خود را مدعی مبارزه با داعش مطرح می کند.

سیام(3)**2021**م.ب1859
کد N492004

وبگردی