آفتاب

آلمان در طرح نیروی واکنش سریع ناتو شرکت می‌کند

آلمان در طرح نیروی واکنش سریع ناتو شرکت می‌کند

خبرگزاری تسنیم:

یک روزنامه آلمانی با استناد به سخنان یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان از مشارکت برلین در طرح نیروی واکنش سریع ناتو که این ائتلاف نظامی در واکنش به بحران اوکراین در نظر گرفته است خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "هندلز بلات"، آلمان نیز احتمالا در طرح تشکیل نیروی واکنش سریع ناتو که ایجاد یک گروه عملیاتی پیشرفته در درون نیروی واکنش ناتو را پیش بینی می کند مشارکت خواهد کرد.


بر اساس اطلاعات دولت آلمان، این کشور نیز احتمالا در طرح گروه واکنش سریع ناتو که این ائتلاف نظامی غربی به عنوان واکنشی روی بحران اوکراین تصمیم گیری کرده است شرکت خواهد کرد. یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان امروز (دوشنبه) این خبر را اعلام کرد.

سران 28 کشور عضو سازمان آتلانتیک شمالی در نشست اخیر خود در شهر ولز تشکیل یک گروه عملیاتی را تصمیم گیری کردند که از حدود 5 هزار سرباز تشکیل شده و در عرض دو روز باید آماده عملیات شود. بخصوص باید تجهیزات نظامی در انبارهای کشور های عضو ناتو در شرق اروپا ذخیره شود تا در صورت بحران این گروه بتواند واکنش سریع تری نشان دهد.

البته ناتو بر خلاف درخواست های کشورهای عضو خود در شرق اروپا، نیروهای خود را به صورت دائمی در شرق مستقر نخواهد کرد چرا که این اقدام معاهده بین روسیه-ناتو در سال 1997 را نقض می کند.

صدر اعظم آلمان در این باره در نشست شهر ولز گفت که اگر چه روسیه این توافق نامه را نقض کرده است اما ناتو به آن پایبند است.

دولت آلمان در حال حاضر در گروه عملیات قبلی ناتو موسوم به نیروی واکنش ناتو (NRF )مشارکت دارد. این گروه عملیاتی متشکل از 25 هزار نیرو است که از آن ها 13 هزار نیرو بین پنج تا 15 روز باید آماده عملیات شوند. آلمان با 3 هزار نیرو در این طرح مشارکت دارد.

4949

کد N491980

وبگردی