آفتاب

رییس اتحادیه بازرگانان آلمان:امیدوارم تحریم های ایران هرچه زودتر لغو شود

رییس اتحادیه بازرگانان آلمان:امیدوارم تحریم های ایران هرچه زودتر لغو شود

برلین - ایرنا - رییس اتحادیه بازرگانان آلمان در منطقه خاورمیانه و خاورنزدیک ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای،تحریم های غرب علیه ایران هرچه سریعتر پایان یابد تا روابط اقتصادی دو کشور دوباره به روزهای اوج خود در گذشته بازگردد.

به گزارش ایرنا،' راینر زه له' رییس اتحادیه بازرگانان آلمان در منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک موسوم به (نوموف) روز دوشنبه در نشستی با موضوع 'بررسی تاثیر بحران های خاورمیانه و شمال آفریقا در اقتصاد آلمان' از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از با ثبات ترین و امن ترین کشورها در منطقه بحران خیزخاورمیانه برای سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی نام برد.

این فعال اقتصادی آلمان یادآورشد که به رغم بروز بحران های سیاسی و امنیتی در تعدادی از کشورهای منطقه خاورمیانه و همچنین شمال آفریقا از جمله سوریه،عراق، لیبی و برخی از دیگر کشورها، ایران از وضعیت باثباتی برخوردار بوده است و ما شاهد سیاست تنش زدایی در این کشور هستیم.

راینر زه له افزود: اتحادیه بازرگانان خاورمیانه و خاوردور آلمان ( نوموف) مراحل نزدیک شدن غرب به ایران در مذاکرات برای حل و فصل مناقشه اتمی را با دقت بررسی می کند و به ویژه از زمان روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری در این کشور شاهد بهبود فضا و فراهم شدن شرایط همکاری با ایران هستیم.

این اقتصاد دان آلمانی ادامه داد:امیدواریم مذاکرات هسته ای بین ایران و غرب هر چه سریعتر و با موفقیت به پایان برسد تا شاهد پایان یافتن تحریم های اقتصادی علیه این کشور باشیم و بتوانیم دوباره روابط اقتصادی و تجاری را همچون گذشته با تهران برقرار کنیم.

زاینر زه له توضیح داد:توافق هسته ای غرب با ایران می تواند در میان مدت تاثیر بسزایی بر ثبات و امنیت منطقه داشته باشد و این امیدواری تقویت خواهد شد که با لغو تحریم های غرب روابط تجاری و اقتصادی آلمان با این کشور به حالت عادی بازگردد.

رییس اتحادیه بازرگانان آلمان همچنین گفت که ایران از نظر بازار و ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری از موقعیت بسیار مطلوبی در منطقه برخوردار است و با بازگشت این کشور به بازار جهانی می توان شاهد تحول در روابط اقتصادی دو طرف بود.

این فعال اقتصادی یادآورشد: چشم انداز تجارت با ایران برای شرکت های تجاری و اقتصادی آلمانی بسیار هیجان انگیز است اما به خاطر وجود تحریم های غرب علیه این کشور در کوتاه مدت نمی توان انتظار تحول اساسی در روابط اقتصادی را داشت.

به گفته وی ، شرکت های آلمانی سال های متمادی شریک اقتصادی اول ایران بوده اند و محصولات تولیدی ما به صورت سنتی از وجهه بسیار خوبی در بین مردم این کشور برخوردار بوده است و درصورت از سرگیری روابط اقتصادی، آلمان می تواند جایگاه گذشته در بازار ایران را به سرعت بدست آورد.

اعضای اتحادیه بازرگانان خاورمیانه و خاوردور آلمان ( نوموف) ماه فوریه سال جاری در یک نشست صمیمی با 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود،راه های توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور را بررسی کردند و بعد از این نشست نیز هیاتی متشکل از روسای شرکت های اقتصادی و تجاری به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی آلمان و ایران از شهر هانوفر با هدف تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور راهی شهر اصفهان شد.

اروپام*4*456*1701**1010
کد N491953

وبگردی