آفتاب
آیت الله جنتی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران:

اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر كار قرار گرفت، دانشجویان موضع بگيرند

 اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر كار قرار گرفت، دانشجویان موضع بگيرند

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر كار قرار گرفت، شما موظفيد در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگيرد و اگر نمي‌توانيد مسايل را به ديگراني كه شما را قبول دارند برسانيد تا حرف شما را بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمدجنتي در ديدار با دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران؛ ضمن تبريك ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع)‌ اظهار داشت: ابتدايي‌ترين كار شما دانشجويان اين است كه خودتان را شناخته و منشأ اثر باشيد. تحليل‌ها، نگرش‌ها، واقع‌بيني‌هاي شما بايد با زمان‌شناسي باشد و لازمة اين امر شناخت و بصيرت است.

وي افزود: البته صرف تِحليل، مثل علم بي‌عمل است. هنگامي كه اطلاعات و شناخت كافي توأم با عمل نباشد نتيجه آن چيزي جز حسرت و غصه خوردن نخواهد بود.

دبير شوراي نگهبان ضمن تأكيد بر لزوم شناخت جريان‌ها، افراد، گروه‌ها و نقش‌ها و طرح‌هاي آنان خاطرنشان كرد: همواره تابلويي از محورهاي بيانات رهبري مقابل ديدگانتان باشد و به آن حساسيت داشته باشيد تا آن گروه‌ها را با آن بسنجيد. مثلاً، ايشان در ديدار با هيأت دولت ضمن ارائه توصيه‌هاي پانزده گانه، فرمودند: «فتنه خط قرمز ماست»؛ بنابراين به آن توجه كنيد.

آيت الله جنتي ادامه داد: در دانشگاه با دانشجويان ديگر دانشگاه‌ها و بسيجيان بيرون از آن گردهمايي داشته باشيد و دردهاي مشترك را با هم ببينيد و بشناسيد.

وي ضمن درست خواندن اين نكته كه اكنون متأسفانه تعدادي از دانشجويان به دليل توجه بيش از حد مسئولان دانشگاه و وزارت علوم به مسائل سياسي نسبت به مشكلات و دغدغه‌هاي فرهنگي و اقتصادي بي‌اعتنا شده‌اند، تصريح كرد: اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر كار قرار گرفت، شما موظفيد در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگيرد و اگر نمي‌توانيد مسايل را به ديگراني كه شما را قبول دارند برسانيد تا حرف شما را بزنند.

خطيب جمعه تهران ادامه داد: اميد ما بسيج است. شما ماية اميد مملكت و رهبري هستيد و بايد خيلي فعال باشيد و براي افزايش بنية علمي وقت بگذاريد.

آيت الله جنتي با تأكيد بر لزوم اصلاح ضعف‌هاي محيط دانشجويي افزود: شما موظفيد در مسائل جاري كشور فعال باشيد، وقت بگذاريد، خودتان را اصلاح كنيد و ضعف‌هاي خود و دانشجويان را رفع كنيد.

وي ادامه داد: به دانشجويان تاز‌ه وارد كه از مقطع دبيرستان وارد دانشگاه مي‌شوند، محبت و توجه داشته باشيد و با برگزاري‌ اردوهاي فرهنگي و توجيه مسائل جاري و تبيين وضع دانشگاه، سعي كنيد افكارشان را تصحيح كنيد تا از اخبار دانشگاه و جامعه باخبر باشند.

دبير شوراي نگهبان ضمن توصية مجدد به بسيج دانشجويي در شناخت جريان‌هاي منحرف و افراد غيرصالح، افزود: سعي كنيد ساير دانشجويان را به لحاظ فكري و عقيدتي بيمه كنيد؛ البته صِرف اعتراض و بيان تكراري مشكلات، موجب اتلاف وقت است و آنچه ثمرة عملي دارد، كار دانشجويي است.

آیت الله جنتی با تشكر از حضور دانشجويان محجبه و با ظاهر اسلامي، توجه به آيات قرآن و نهراسيدن از ملامت ملامت‌كنندگان در عمل به وظايف را خواستار شد و گفت: سعي كنيد خودتان را از نظر علمي و اخلاقي و معنوي تقويت كنيد و از نظر جسمي نيز به ورزش بپردازيد.

وی تصریح کرد: تلاش كنيد با هر مسئولي كه ممكن است به حرف شما گوش بدهد از جمله در وزارت علوم ارتباط داشته باشيد. آن وقت مي‌توانيد اميد داشته باشيد و با ارتباط از آنها كمك فكري بگيريد.

دبیر شورای نگهبان در پايان ضمن توصيه به برگزاري جلسات و همايش‌هاي ماهانه، فصلي و سالانه اظهار داشت: با انجام كارهاي فرهنگي از مسئولان دولتي بخواهيد به قانون عمل كنند و به آن احترام بگذارند.

کد N491890

وبگردی