آفتاب

آیت الله جنتی: دانشجویان به توصیه های رهبری توجه کنند

آیت الله جنتی: دانشجویان به توصیه های رهبری توجه کنند

تهران- ایرنا- دبیر شورای نگهبان با بیان این که شناخت جریان ها، گروه ها و افراد در دانشگاه ها اهمیت دارد، گفت: همواره تابلویی از محورهای بیانات رهبری مقابل دیدگان تان باشد و آن گروه ها را با آن فرمایشات بسنجید.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت ا... احمد جنتی در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران؛ ضمن تبریک ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: ابتدایی ترین کار شما دانشجویان این است که خودتان را شناخته و منشاء اثر باشید.

وی ادامه داد: تحلیل ها، نگرش ها و واقع بینی های شما باید با زمان شناسی باشد و لازمه این امر شناخت و بصیرت است.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: البته صرف تحلیل همچون علم بی عمل است. هنگامی که اطلاعات و شناخت کافی توام با عمل نباشد، نتیجه آن، چیزی جز حسرت و غصه خوردن نخواهد بود.

جنتی همچنین به دانشجویان توصیه کرد: در دانشگاه با دانشجویان دیگر دانشگاه ها و بسیجیان بیرون از آن، گردهمایی داشته باشید و دردهای مشترک را با هم ببینید و بشناسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از دانشجویان به دلیل توجه بیش از حد مسوولان دانشگاه و وزارت علوم به مسایل سیاسی، نسبت به مشکلات و دغدغه های فرهنگی و اقتصادی بی اعتنا شده اند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که «فتنه خط قرمز ماست»، تصریح کرد: اگر فتنه گر، فتنه جو و طرفدار فتنه بر سر کار قرار گرفت، شما موظفید در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگیرد و اگر نمی توانید، مسایل را به دیگرانی که شما را قبول دارند، برسانید تا حرف شما را بزنند.

جنتی خطاب به دانشجویان ادامه داد: امید ما بسیج است. شما مایه امید مملکت و رهبری هستید، باید خیلی فعال باشید و برای افزایش بنیه علمی وقت بگذارید.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ضعف های محیط دانشجویی، افزود: شما موظفید در مسایل جاری کشور فعال باشید، وقت بگذارید، خودتان را اصلاح کنید و ضعف های خود و دانشجویان را برطرف کنید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: به دانشجویان تاز ه وارد که از مقطع دبیرستان وارد دانشگاه می شوند، محبت و توجه داشته باشید و با برگزاری اردوهای فرهنگی و توجیه مسایل جاری و تبیین وضع دانشگاه، سعی کنید افکارشان را تصحیح کنید تا از اخبار دانشگاه و جامعه باخبر باشند.

جنتی افزود: سعی کنید سایر دانشجویان را به لحاظ فکری و عقیدتی بیمه کنید؛ البته صرف اعتراض و بیان تکراری مشکلات، موجب اتلاف وقت است و آنچه ثمره عملی دارد، کار دانشجویی است.

دبیر شورای نگهبان از حضور دانشجویان محجبه و با ظاهر اسلامی تشکر کرد و اظهار داشت: در عمل به وظایف خود، به آیات قرآن و نهراسیدن از ملامت ملامت کنندگان توجه داشته باشید، سعی کنید خودتان را از نظر علمی، اخلاقی و معنوی تقویت کنید و از نظر جسمی نیز به ورزش بپردازید.

آیت الله جنتی افزود: تلاش کنید با هر مسوولی که ممکن است به حرف شما گوش بدهد از جمله در وزارت علوم ارتباط داشته باشید. آن وقت می توانید امید داشته باشید و با ارتباط از آنها کمک فکری بگیرید.

وی دانشجویان را به برگزاری جلسات و همایش های ماهانه، فصلی و سالانه توصیه و عنوان کرد: با انجام کارهای فرهنگی از مسوولان دولتی بخواهید به قانون عمل کنند و به آن احترام بگذارند.

سیام(1)1429 **1449
کد N491860

وبگردی