آفتاب

آمریکا خواهان حمایت اسپانیا از دخالت نظامی احتمالی در عراق شد

آمریکا خواهان حمایت اسپانیا از دخالت نظامی احتمالی در عراق شد

مادرید- ایرنا- ˈتیم کینˈ سناتور حزب دمکرات و رییس شورای آمریکا-اسپانیا ،امروز (دوشنبه ) اعلام کرد واشنگتن مایل است از حمایت اسپانیا در یک مداخله نظامی احتمالی در عراق برخوردار باشد ،زیرا دو کشور منافع و دشمنان مشترکی دارند.

به گزارش خبرگزاری 'افه'، این سناتور آمریکایی در سخنانی در نوزدهمین اجلاس اسپانیا- آمریکا در شهر 'مالاگا' افزود: نمایندگان کنگره آمریکا در طول هفته های گذشته به کشورهای مختلف از جمله اسپانیا و مراکش سفر کرده ا ند.

اوباما روز یکشنبه در مصاحبه ای ادعا کرد که بزودی طرح عملیات جنگی علیه گروه داعش را اعلام می کند. این درحالی است که رهبران امریکا در برابر جنایات و اقدامات نظامی گروه تروریستی داعش در طول چهار سال اخیر در سوریه سکوت اختیار کرده و به حمایت های مالی و تسلیحاتی از این گروه ادامه دادند.

'کین' اضافه کرد: هیچ جنگی نباید بدون رضایت و اجازه کنگره آغاز شود و به این دلیل از اوباما می خواهیم در سخنرانی های خود نه تنها با مردم آمریکا بلکه با همه مردم جهان، به طور شفاف و آشکار صحبت کند.

سناتور آمریکایی با تاکید بر همکاری های نظامی بین اسپانیا و آمریکا گفت: یکی از نشانه هایی افزایش همکاری ها، ایجاد و فرصت های شغلی در پایگاه نظامی 'روتا' در شهر مالاگا است که نیروهای آمریکایی از این پایگاه به عنوان مقر اصلی خود در اروپا و مدیترانه استفاده می کنند.

اسپانیا سعی دارد به طور مستقیم در جنگ احتمالی در سوریه و عراق دخالت نکند و فقط با کمک های بشردوستانه به حمایت از نیروهای آمریکایی بپردازد.

اروپام *1*491**1485**5981
کد N491732

وبگردی