آفتاب

روزنامه نگار سرشناس ترکیه: داعش ابزار مداخله آمریکا در عراق و سوریه است

روزنامه نگار سرشناس ترکیه: داعش ابزار مداخله آمریکا در عراق و سوریه است

آنکارا-ایرنا- ˈمحمدعلی گوللرˈ روزنامه نگار سرشناس ترکیه معتقد است که از داعش به عنوان ابزار مداخله آمریکا در عراق و سوریه استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، وی در مقاله ای در روزنامه 'آیدینلیک' با اشاره به تشکیل نشست ناتو در انگلستان و سخنان اوباما در مورد لزوم تشکیل ائتلاف ضد داعش گفت: داعش به عنوان یک پل از سوریه تا عراق مورد استفاده آمریکا قرار می گیرد و یک ملعبه برای بجای آوردن مطامع و منافع آمریکا است.

گوللر با یادآوری اینکه داعش از 2 سال پیش تاکنون در جبهه مخالف دولت سوریه و با هدف سرنگون سازی 'بشار اسد' مورد استفاده قرار گرفته است گفت: داعش این بار به عنوان ابزار مداخله در عراق و سوریه مورد استفاده قرار می گیرد و آمریکا برای زنده نگهداشتن طرح کریدور کرد جهت اتصال کردهای عراق به کردهای شمال سوریه داعش را مورد استفاده قرار می دهد و ادعاهای مبارزه آمریکا با داعش توخالی است.

وی افزود: تشکیل ائتلاف در ناتو با ادعای مبارزه با داعش نیز در اصل برای زنده نگهداشتن طرح کریدور کرد است و نگاهی به نیروهای تشکیل دهنده ائتلاف ادعایی و مذاکرات اردوغان رییس جمهوری ترکیه با اوباما در انگلستان نشانگر این است که ترکیه کار اصلی در این ائتلاف ادعایی را عهده دار خواهد بود.

گوللر افزود: طبق طرح یاد شده دولت آنکارا با حمایت های آمریکا و به نام واشنگتن برای زنده نگهداشتن طرح کریدور کرد که نافی منافع ملی ترکیه است با داعش مبارزه خواهد کرد.

روزنامه نگار ترکیه با یادآوری اینکه اوباما و اردوغان بعد از 15 ماه با یکدیگر ملاقات کردند افزود: دولت آنکارا در پی این دیدار برای منافع آمریکا موضع خود را اتخاذ کرده است.

خاورم**2012**1010
کد N491636

وبگردی