آفتاب

نیروهای عراقی مناطق اطراف سد حدیثه را از داعش پس گرفتند

نیروهای عراقی مناطق اطراف سد حدیثه را از داعش پس گرفتند

ایسنا نوشت:


فرماندهی عملیات نظامی عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی با کمک جنگنده‌های آمریکایی منطقه پروانه در استان الانبار را از تروریست‌های داعش پاکسازی کردند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، فرماندهی نظامی عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند منطقه پروانه یکی از توابع منطقه حدیثه در استان الانبار را پس بگیرند. نیروهای داعش تلاش داشتند تا سد استراتژیک حدیثه را تصرف کنند.

نیروهای عراقی با کمک افراد قبایل و با کمک جنگنده‌های آمریکایی روز گذشته عملیات نظامی را در مناطق اطراف سد حدیثه انجام دادند.

قاسم عطا، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای مشترک عراق با کمک جنگنده‌های آمریکایی و همچنین افراد قبایل حمله گسترده ای را برای پاکسازی مناطق اطراف منطقه حدیثه از لوث وجود داعش انجام دادند.

همچنین جان‌ کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی برای برقراری امنیت در اطراف سد حدیثه و پاکسازی آن از گروه داعش و همچنین به خاطر درخواست دولت عراق حملاتی را علیه این گروه انجام دادند.

همچنین احمد خلف الدلیمی، استاندار الانبار تأکید کرد : عملیات آزاد سازی مناطق غربی عراق با کمک جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفته و منطقه الخفاجیه و همچنین منطقه پروانه در استان الانبار از تروریست‌های داعش پاکسازی شده است.

به گزارش منابع، پس از فرار اعضای داعش از مناطق مذکور نیروهای عراقی وارد منطقه پروانه شده و پرچم عراق را در ورودی آن نصب کردند.

عبدالحکیم الجغیفی، فرماندار منطقه حدیثه نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی با کمک قبایل عراق همچنان به پیشروی خود در مناطق عراق و راندن اعضای داعش ادامه داده و ده ها تن از اعضای گروه داعش در حمله نیروهای عراقی کشته شده اند.

از آغاز حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع داعش در هشتم اوت گذشته این برای اولین بار است که جنگنده‌ها در حمایت از شبه نظامیان سنی به حملات هوایی علیه داعش می پردازند چراکه پیشتر حملات جنگنده‌های آمریکایی در حمایت از نیروهای کرد در شمال عراق انجام می گرفت.

پیشتر نیز جنگنده‌های آمریکایی حملاتی را علیه گروه داعش در نزدیکی سد موصل انجام دادند.

52261

کد N491558

وبگردی