آفتاب
رییسی در جمع خبرنگاران:

کشور در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد/ به اخلالگران اجتماعی و اقتصادی میدان نمی دهیم

کشور در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد/ به اخلالگران اجتماعی و اقتصادی میدان نمی دهیم

دادستان کل کشور گفت: امروز  بیش از هر زمانی در کشور ما امنیت مثال زدنی داریم و با همه تهدیدهایی که دشمن علیه مرز و بوم ما دارد و با توجه به توطئه ها و فتنه های بسیاری که علیه نظام ما و کشور ما می شود امروز احساس ما این است که در بهترین شرایط امنیتی در مرزها و در کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر ،حجت الاسلام رییسی دادستان کل کشور در حاشیه نشست معاونین سیاسی امنیتی استانداریهای سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزارشد در جمع خبرنگاران گفت: نقش مدیران محترم برای ایجاد هماهنگی و همکاری لازم بین همه بخشهای امنیتی در کشور و کسانی که در حوزه مسایل سیاسی فعالیت می کنند نقش تعیین کننده و برجسته ای است و نکاتی که در این جلسه از صبح مطرح شده نکات خوبی بوده است.

وی افزود: به برکت حضور مردم با بصیرت و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش دولت و دستگاه قضایی و همه بخشها در کشور امروز ما بیش از هر زمانی در کشور امنیت مثال زدنی داریم و با همه تهدیدهایی که دشمن علیه مرز و بوم ما دارد و با توجه به توطئه ها و فتنه های بسیاری که علیه نظام ما و کشور ما می شود امروز احساس ما این است که در بهترین شرایط امنیتی در مرزها و در کشور قرار داریم و این میسر نمی شود مگر با حضور مرزبانان بیدار ما و حضور همه دستگاههای امنیتی در کشور.

رئیسی ادامه داد: در عین حفظ این امنیت باید نشاط سیاسی در کشور ایجاد شود ضروری است که مسئولین محترم در حوزه امنیتی و سیاسی ضمن برخورد با جریانهای معاند، جرایم و ناهنجاریهای اجتماعی یک فضای سیاسی کاملاً بانشاط را برای کشور در همه حوزه ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما انتقاد داشته باشیم اما تخریب انجام ندهیم گفت: یعنی انتقاد اری ولی تخریب هرگز، آزادی بیان حتما باید باشد اما تهمت،افترا دروغ و غیره خط قرمز است و این در قوانین ما نیز آمده است و ما اگر بخواهیم یک محور همگان بر آن توافق کنند که این محور حرکت همه بخشها باشد باید یک قانون باشد زیرا بهترین تلاش با قانونمداری است یعنی همه بخشها باید در کشور خودشان را موظف بدانند که به قانون عمل کنند و هرگونه خلاف قانون را برای خود یک ضدارزش بدانند و این می تواند هم عدالت را تضمین کند و هم امنیت را در کشور تضمین کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دادستانهای ما هم در شهرستانها و هم در شورای تامین شرکت می کنند و همکاری خوبی به لحاظ امنیتی بین بخشهای امنیتی در کشور وجود دارد. و همکاری دادستان ها در سراسر کشور با مجموعه دست اندرکاران امور امنیتی می توانند هم قانون مداری و برخورد با جرایم را تضمین کند.

وی تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد کسانی که می خواهند در امنیت کشور اخلال ایجاد کنند چه اقتصادی و چه اجتماعی میدان داشته باشند اراده جدی ما در کار دادستانی با همکاری بخش های انتظامی و سیاسی این است که مطلقا به افرادی که می خواهند امنیت جامعه را مختل کنند چه در مناطق مرزی و درون شهرها و سایر جاها به انها اجازه نمی دهیم و این را می پسندیم که امروز مساله مواد مخدر پدیده ای است که این پدیده از ناحیه برخی سودجویان ولی پشت قضیه دست قدرتهای بزرگ است می بینیم.

 رییسی گفت: به نظر این اقدامات نوعی جنایت علیه بشریت است و لذا در همین زمینه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی و انتظامی ما برای برخورد با پدیده قاچاق و همه زمینه هایی که باعث شرارت در جامعه است مصمم هستند.
 

کد N491474

وبگردی