آفتاب
دادستان کل کشور:

قانون و قانون‌گرایی باعث جلوگیری از مسائل توطئه‌ای می‌شود

قانون و قانون‌گرایی باعث جلوگیری از مسائل توطئه‌ای می‌شود

ما توانسته‌ایم با هر گونه جریان و توطئه از ناحیه دشمنان مقابله کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد با این تهدیدات به ما ضربه بزنند

دادستان کل کشور گفت:ما توانسته‌ایم با هر گونه جریان و توطئه از ناحیه دشمنان مقابله کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد با این تهدیدات به ما ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه نشست معاونین سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری سراسر کشور گفت: ما در این جلسه به بررسی مسائل سیاسی، امنیتی کشور پرداختیم که نقش معاونین امنیتی و سیاسی در هماهنگی این مسائل بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: امروز ما با توجه به رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری باید بتوانیم از همه چالش‌های پیش‌رو عبور کنیم.ما امروز در منطقه از نظر امنیت اولین کشور هستیم و توانسته‌ایم بسیاری از تهدیدات را از خودمان دور کنیم که این به همت تلاش مرزبانان و دیگر تلاش‌گران در این زمینه است.

دادستان کل کشور گفت: ما توانسته‌ایم با هر گونه جریان و توطئه از ناحیه دشمنان مقابله کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد با این تهدیدات به ما ضربه بزنند.

رئیسی با توجه به اینکه در جامعه ما باید محور قانون وقانون گرایی باشد گفت: توجه به قانون و قانون‌گرایی باعث تحقق عدالت و جلوگیری از مسائل توطئه‌ای می‌شود.

رئیسی در مورد دستور کار دادستانان کل کشور گفت: آنها همکاری خوبی با شورای تامین استان‌ها دارند که این موضوع می‌تواند باعث قانون‌گرایی و جلوگیری از ارتکاب جرم شود.

دادستان کل کشور در مورد معضل مواد مخدر بیان کرد: این موضوع نیز که هر چند به ظاهر انتفاعی است اما قدرت‌های بزرگ در گسترش آن دست داشته‌اند که می‌توانیم این موضوع را در افغانستان از نظر کمی و کیفی از زمان اشغال امریکا ببینیم.

وی اضافه کرد: اما جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در جهت برخورد با این موضوع گام برداشته است و به صورت جدی پیگیر این موضوع می‌باشد.
رئیسی در پاسخ به سوالی در مورد حکم رحیمی و مرتضوی گفت: درباره این موضوع بارها صحبت شده است و اگر موضوع جدیدی باشد باید از آقای محسنی سخنگوی قوه پیگیری کرد.

 

کد N491427

وبگردی