آفتاب
احمدی مقدم در جمع خبرنگاران:

اقدامات انتظامی نافی اقدامات فرهنگی نیست/ دولت مسئول تصمیم گیری در حوزه فرهنگ است

اقدامات انتظامی نافی اقدامات فرهنگی نیست/  دولت مسئول تصمیم گیری در حوزه فرهنگ است

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه اقدامات انتظامی نافی اقدامات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب نیست گفت: دولت مسئول تصمیم گیری در خصوص فرهنگ است و نیروی انتظامی بدون هماهنگی مسئولان دولت و قوه قضائیه اقدامی انجام نمی دهد.

به گزارش خبرنگار مهر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریهای سراسر کشور که در وزارت کشور در حال برگزاری است در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس جمهور  در خصوص مسائل فرهنگی و رعایت عفاف و حجاب گفت: طبیعتا رئیس جمهور در چارچوب قانون موضوع را پیگیری می کند و اقدمات فرهنگی بر اقدامات انتظامی ارجحیت دارد و تردیدی در این باره وجود دارد.

وی افزود: زمانی که با نخبگان و علما صحبت می شود ماموریتی به آنها داده می شود آنها وارد میدان شده و برنامه های خود را درباره عفاف و حجاب ارائه می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در چارچوب قانون و مقررات وظایف خود را انجام می شود گفت: مسئولیت تصمیم گیری در حوزه فرهنگ برعهده دولت است و نیروی انتظامی بدون هماهنگی با این حوزه از مسئولان دولت و قوه قضائیه اقدامی را انجام نمی دهد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه اقدامات انتظامی نافی اقدامات فرهنگی نیست تصریح کرد: بین حرفهای روز گذشته رئیس جمهور و اقدامات ناجا تعارضی نمی بینم. ناجا نباید در صف اول مبارزه با بدحجابی باشد و ما باید ایستگاه آخر باشیم اما به علت عدم تحرک واحدها و دستگاههای اجرایی ذیربط این سرریزها وارد حوزه ما شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره پیش نویس طرح حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر که در کمیته فرهنگی مجلس در حال تهیه است گفت: طبیعتا زمانی کمیسیون فرهنگی از ما دعوت کند ما به مجلس می رویم و بر حمایت از آمران به معروف تاکید می کنیم و باید از این افراد حمایت شود و فریضه امر به معروف و نهی از منکر  به عنوان یک وظیفه نباید در کشور تعطیل شود.

احمدی مقدم در خصوص سئوالی درباره امنیت مرزهای کشور  و اقدامات نیروی انتظامی در این باره گفت: عملیات هایی که اخیرا در عراق بویژه منطقه آمرلی انجام شده نوید آن را می دهد که داعش از مناطق مرزی ما کاملا دور شده است و ما در هیچ نقطه ای از مرزها با داعش روبرو  نیستیم.

وزیر کشور در واکنش به سئوالی مبنی بر اینکه در برخی از استانهای کشور برای گروهک تروریستی داعش پول جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: طبیعی است هر جریانی هوادارانی داشته باشد و در آشکارا و خفا فعالیت هایی بکنند.

وی افزود: در مناطق کردنشین کشورمان بعد از حملات داعش به موصل و کرکوک شاهد موج همراهی مردم کرد برای امداد و کمک های مردمی بودیم.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه موج اجتماعی در غرب کشورمان علیه داعش موج بزرگی است، گفت: اگر اقدامی برای همکاری با داعش در کشور صورت گرفته باشد یک جرم امنیتی است البته تعداد کمی از خانواده ها نسبت به جذب فرزندانشان به این گروهک تروریستی نگران شدندو خودشان به ما گزارش داده اند.

وی گفت: مرزهای ما در آمادگی کامل هستند و اساسا گروهک تروریستی در اندازه ای نیست که بتواند امنیت ایران را مخل کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اهل تسنن در غرب و شرق کشورمان هیچ قرابتی با این گروهک ندارند و علما نسبت به این گروهک ترویستی اعلام برائت کرده اند و فکر نمی کنم  درباره نفوذ عقیدتی داعش جای نگرانی باشد.

کد N491374

وبگردی