آفتاب
مدودف تهدید کرد:

پاسخ روسیه به تحریم های جدید نامتقارن خواهد بود

پاسخ روسیه به تحریم های جدید نامتقارن خواهد بود

نخست وزیر روسیه امروز در اظهاراتی به کشورهای غربی هشدار داد که پاسخ مسکو به تحریم های جدید آنها علیه مسکو نامتقارن بوده و بخش های مختلفی را در برمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "دیمیتری مدودف" در این هشدار به صورت دقیق نگفت پاسخ روسیه به تحریم های جدید غرب شامل چه بخش هایی می شود اما به این نکته اشاره کرد که ممکن است مسکو عبور هواپیماهای غربی از آسمان روسیه را ممنوع کند.

بر اساس برنامه از پیش اعلام شده قرار است از امروز دوشنبه دور جدیدی از تحریم های کشورهای اروپایی و آمریکا علیه روسیه به اجرا گذاشته شود، اما تا این لحظه خبری در مورد اینکه آیا این تحریم ها اجرایی شده اند یا خیر مخابره نشده است.

به نوشته رویترز، نخست وزیر روسیه در اظهارات خود همچنین اشاره کرد که انرژی و صادرات آن به اروپا نیز می تواند به عنوان بخشی از پاسخ نامتقارن روسیه به تحریم های غرب مطرح باشد.

مسکو در هفته گذشته نیز تهدید کرده بود که در صورت اعمال این تحریم های جدید پاسخ محکمی را به آن خواهد داد.

در هفته گذشته اتحادیه اروپا به روسیه یک هفته فرصت داد تا رفتار خود را در خصوص بحران اوکراین تغییر دهد چون در غیر این صورت تحریم های جدیدی را علیه مسکو به اجرا می گذارد.

هر چند روسیه چهارشنبه هفته قبل با برقراری آتش بس موافقت کرد، اما با این وجود اتحادیه اروپا از به اجرا گذاشتن تحریم ها در روز دوشنبه هفته جاری خبر داده است.

این وضعیت در حالی است که مداخله غرب در امور اوکراین موجب شده تا این کشور از نوامبر سال گذشته وارد بحران شود این بحران در ماه های اخیر به سبب لشکر کشی ارتش به شرق حالت فوق العاده به خود گرفته و تا کنون بیش از دو هزار و 400 نفر در جریان آن کشته شده اند،اما با این وجود غرب همچنان بر دخالت های خود در امور این کشور پافشاری می کند.

 

کد N491257

وبگردی