آفتاب

آنکارا به ارسال سلاح از سوی غرب برای ارتش عراق بدبین است

آنکارا به ارسال سلاح از سوی غرب برای ارتش عراق بدبین است

آنکارا - ایرنا - ˈمولود چاوش اوغلوˈ وزیر خارجه جدید ترکیه روز دوشنبه درباره تامین سلاح برای ارتش عراق در مبارزه با گروه تروریستی ˈداعشˈ گفت: کنترل این سلاحها که به دست چه کسانی می افتد، دشوار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، چاوش اوغلو در گفت و گو با خبرگزاری 'آناتولی' در خصوص سیاست خارجی ترکیه در ارتباط با عراق گفت: کمک ها به بغداد باید با لحاظ شکل گیری ساختار جدید در عراق صورت گیرد. سلاحهایی که به این کشور داده می شود، نباید به دست سازمانهای تروریستی همچون 'پ.ک.ک' بیفتد. ترکیه در این خصوص حساسیتهای خود را در نشست سران 'ناتو' به مخاطبان خود گفته است .

این موضوع را 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر ترکیه نیز در حاشیه نشست سران ناتو در 'ولز' انگلیس در گفت و گو با 'باراک اوباما'، به وی متذکر شده بود. اردوغان گفته است که در شرایط بی ثبات فعلی در عراق، تسلیحات ارسالی به این کشور می تواند به دست پ.ک.ک نیز بیفتد و این به روند حل مساله خلع سلاح این گروه در ترکیه ضربه می زند و صلح داخلی این کشور را به مخاطره می اندازد .

چاوش اوغلو در ادامه با اشاره به فکر تشکیل نیروی واکنش سریع ناتو برای مقابله با تهدیدها علیه این پیمان گفت: هنوز این نیرو چگونه شکل خواهد گرفت و چه وظایفی را عهده دار خواهد شد، روشن نیست.

خاورم/2011**1651
کد N491062

وبگردی