آفتاب

رئیس ارتش انگلیس: نباید برای جنگ با داعش عجله کرد

رئیس ارتش انگلیس: نباید برای جنگ با داعش عجله کرد

رئیس در حال کناره گیری ارتش انگلیس نسبت به تکرار اشتباهات عراق و افغانستان هشدار داد و گفت: نباید برای جنگ علیه داعش عجله کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال سرپیتر وال، رئیس در حال کناره گیری ارتش انگلیس در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت:‌ انگلیس نباید برای اقدام نظامی علیه داعش عجله کند. ما نباید اشتباهاتی که در عراق و افغانستان مرتکب شدیم، تکرار کنیم.

به گفته وی، دولت انگلیس باید بسیار محتاطانه عمل کند چرا که اطلاعات اندکی از توانایی و قدرت گروه تروریستی داعش در دست است.

این اظهارات پس از سخنان دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درباره احتمال اقدام نظامی و انجام حملات هوایی علیه داعش در روزهای آتی مطرح شد.

وی گفت: ما باید مراقب باشیم که وارد یک درگیری بین‌المللی که اطلاعات درستی از موقعیت کنونی آن نداریم، نشویم. ما تنها در صورتی می توانیم طرحی قاطع ارائه کنیم که با اطلاع از شرایط بدانیم چه میزان توان هوایی برای اجرای عملیات انگلیس کافی خواهد بود. ما این مسائل را در جریان جنگ های عراق و افغانستان آموختیم و مدتی زمان لازم است تا آنها را حل کنیم.

به گفته رئیس ارتش انگلیس، دولت دیوید کامرون که در ائتلافی برای شکست داعش اعلام آمادگی کرده بود، باید ارزیابی کند که تهدید داعش برای منافع ملی انگلیس تا چه حد است و باید اطمینان حاصل کند که وی مجوز هر اقدام نظامی‌ را که می دهد، کاملا آماده کند.

به گفته سرپیتر وال، کشورهای عضو ناتو باید یک ائتلاف گسترده جهانی با حضور کشورهای عربی تشکیل دهند چراکه این کشورها مستقیماً‌ از اقدام های داعش تاثیر می پذیرند.

وی تاکید کرد: داعش اقدامات تروریستی عجیب و غریبی انجام داده است اما من مطمئن نیستم که ما اطلاعات کاملی از قدرت و توانایی های آنها داشته باشیم. با این حال انگلیس نمی تواند تهدید این گروه را نادیده بگیرد چرا که در آن صورت این تهدید با اقدام نکردن بدتر می شود.

وی همچنین پافشاری دولت انگلیس مبنی بر اینکه آمادگی اعزام نیروی زمینی را ندارد، رد کرد و گفت: چنین سخنانی اصلاً‌ کارآمد نیست چرا که روش های بسیاری وجود دارد که ما بتوانیم از نیروی نظامی به طور موثر استفاده کنیم بدون آنکه مستقیماً ‌در عملیاتی مهم شرکت کنیم.

انتهای پیام

کد N491053

وبگردی