آفتاب

رهبر حزب جنبش ملی ترکیه: بزرگترین مشکل ترکیه دولتی فاسد است

رهبر حزب جنبش ملی ترکیه: بزرگترین مشکل ترکیه دولتی فاسد است

رهبر حزب جنبش ملی ترکیه گفت: بزرگترین مساله این کشور دولت آنکارا از حزب حاکم عدالت و توسعه است که در رشوه و فساد غرق شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان،‌ "دِولت باغچلی"،‌ رهبر حزب جنبش ملی در کنفرانس خبری در پارلمان گفت: حزب حاکم عدالت و توسعه برای سرپوش گذاشتن به بزرگترین رسوایی رشوه و فساد در تاریخ ترکیه که در آن تعدادی ازاعضای دولت و همچنین اعضای خانواده رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه متهم به همکاری شده‌اند، به ادعای فساد علیه دولتش متوسل شده است.

این رسوایی در تحقیقات گسترده 17 و 25 دسامبر سال گذشته میلادی درباره فساد مقام های دولتی علنی شد.از آن زمان تاکنون دولت و اردوغان مدعی شده‌اند که این تحقیقات کودتایی از سوی جنبش خدمت تحت رهبری فتح الله گولن،‌ روحانی در تبعید خود خواسته مستقر در آمریکا بوده است.

باغچلی افزود: بزرگترین و سخت‌ترین مشکل ترکیه فساد و رشوه است. مشکل ترکیه "جنبش خدمت" نیست بلکه رشوه است. مشکل ترکیه ایالت پنسیلوانیا که گولن در آن ساکن است، نیست بلکه دولت آنکارا است که در فساد غرق شده است . دِولت دست داشتن در این مساله شرم‌آور را رد کرده و در تلاش است تا اعضای قوه قضاییه و نیروهای پلیس را مجازات کند. آن‌ها از دزدان حمایت کرده و مستقیماً دادستان ها و قضات را متهم می‌کنند. آن‌ها سیستم قضایی را نابود کرده‌اند.

باغچلی از دولت آنکارا به خاطر عدم واکنش به این ادعاها که آلمان ، آمریکا و انگلیس از ترکیه جاسوسی کرده اند، به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: چرا دولت جاسوسی از ترکیه کشورهای بیگانه را امری "عادی " تلقی می‌کند.

باغچلی افزود: می خواهم بدانم چه چیزی اردوغان را متقاعده کرده که جاسوسی از ترکیه را توسط کشورهای بیگانه امری عادی تلقی کند آن هم در حالی که او مدعی است جنبش خدمت یا " ساختار موازی" به صورت غیرقانونی از برخی از اعضای دولت جاسوسی کرده است. آیا اردوغان به خاطر ترس از علنی شدن روابط خصوصی اش در نتیجه فعالیت‌های جاسوسی چنین بیانیه ای را منتشر کرده است؟

رهبر حزب جنبش ملی همچنین از دولت ترکیه به خاطر اجازه دادن به اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) برای اعلام سلطه بر مناطق شرق و جنوب شرقی کشور و همچنین ادعای این مسائله که عبدالله اوجلان، رهبر محبوس" پ.ک.ک" به زودی در نتیجه به توافق محرمانه میان دولت و این گروه تروریست آزاد می شود، انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N491052

وبگردی