آفتاب
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

اشتغال، تولید و امنیت غذایی کشور با اقتصاد مقاومتی به دست می آید

اشتغال، تولید و امنیت غذایی کشور با اقتصاد مقاومتی به دست می آید

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد در کشور کار و همت برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد، اما باید این موضوع فرهنگ سازی شود و در این میان رسانه ها رسالت اصلی را بر عهده دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم عزیزی، با بیان این مطلب، افزود: سازمان بسیج سازندگی رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر این که «مجموعه ای که برای ایجاد اشتغال کار می کنند، باید مانند اتاق جنگ در زمان دفاع مقدس باشد» را مبناء فعالیت قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: در ذات اقتصاد مقاومتی که این سازمان در دستور کار قرار داده است، اشتغال نهفته است، زیرا با راه اندازی کارگاه های کوچک بسیاری از افراد بیکار در فعالیت های اقتصادی مشغول می شوند.

عزیزی تصریح کرد: در سال 1389 موضوع اقتصاد مقاومتی با عنوان «جهاد اقتصادی» مطرح شد و سازمان بسیج سازندگی پژوهش های میدانی را به مدت دو سال انجام داد و در این مسیر به ظرفیت شناسی و کارهای علمی پرداخت.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال 1392 این مهم با ادبیات جدیدی با عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شد و این سازمان فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی خود را در 13 عرصه آغاز کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: این 13 عرصه اقتصادی شامل پرورش مرغ بومی، پرورش سایر ماکیان، پرورش شیلات و آبزیان، تولید قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل، صنایع تبدیلی کوچک، کودهای مختلف، پرورش شترمرغ، ایجاد واحدهای گلخانه ای، پرورش دام های سبک و سنگین، تولید زعفران و داربستی کردن باغ ها به منظور ایجاد امنیت غذایی است.

عزیزی گفت: در همین راستا در سال 1392 این سازمان توانست 23 هزار واحد اقتصاد مقاومتی را به مرحله بهره برداری رسانده و طبق برنامه در سال جاری 40 هزار واحد اقتصادی به ثمر خواهد نشست.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی واحدهای اقتصاد مقاومتی علاقه مندان باید به پایگاه های بسیج و یا بسیج سازندگی مراجعه کنند، البته فرمت های طرح های توجیهی را سازمان در اختیار متقاضیان قرار می دهد، همچنین تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

استاندار سابق هرمزگان تصریح کرد: ایجاد واحدهای کوچک و زودبازده برای امر اشتغال و تولید مفید و موثر است و بسیج در این مسیر گام بر می دارد و در این راه به موفقیت هایی بسیاری دست پیدا کرده است.

عزیزی افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی امنیت غذایی را به دست خواهیم آورد، برای نمونه در پرورش مرغ صنعتی به واردات غذا و دارو از خارج کشور نیازمندیم، اما در پرورش مرغ بومی نیازی به واردات از خارج نداریم و فعالیت های غیر قابل تهدید و غیر قابل تحریم در این سازمان دنبال می شود.

وی عنوان کرد: برای یاری فعالان اقتصادی این سازمان 5 تا 10 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 10 تا 30 میلیون تومان وام هایی با عقود اسلامی اعطاء می کند و در تلاش هستیم تا با کمترین مانع واحدهای تولیدی راه اندازی شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: اقتصاد مقاومتی از بحث های جدی است که باید دستگاه ها و ارگان های مختلف از آن حمایت کنند، همچنین باید در بحث اقتصاد مقاومتی به صورت میدانی و عملیاتی وارد شد و بسیج در این موضوع مهم دو سال تجربه ارزنده کسب کرده است.

عزیزی در پایان گفت: روحیه کارآفرینی باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند، زیرا اشتغال، تولید و امنیت غذایی کشور با اقتصاد مقاومتی به دست می آید.

انتهای پیام

کد N491051

وبگردی