آفتاب

خانواده مالزیایی در جمع تروریست های داعش

خانواده مالزیایی در جمع تروریست های داعش

کوالالامپور - ایرنا - منابع اطلاعاتی روز دوشنبه اعلام کردند یک خانواده چهار نفره مالزیایی به همراه 30 مالزیایی دیگر با تروریست های داعش در عراق و سوریه همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'مالیزیا اینسایدر' به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد این نخستین خانواده چهار نفره مالزیایی است که در کنار تروریست های داعش در سوریه و در کنار صدها تروریست خارجی که با داعش همکاری می کنند قرار گرفته است.

این خانواده شامل پدر، مادر، دختر 18 ساله و پسر 14 ساله آن هاست.

این منبع گفت که 'مقامات اطلاعاتی مالزی از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ماه سال 92) پس از انجام مجموعه ای عملیات متوجه همکاری این خانواده مالزیایی با گروه تروریستی داعش شدند.

وی گفت محل دقیق این خانواده در حال حاضر ناشناخته است اما تایید شده است که آنها هنوز زنده هستند.

این منبع گفت که پدر و پسر 14 ساله این خانواده مالزیایی در حال عملیات تروریستی در سوریه هستند، اما مادر خانواده براساس گزارش ها برای تروریست ها آشپزی می کند.

وی گفت که دختر 18 ساله این خانواده نیز به کودکان تروریست های مالزیایی در مدرسه ای که سال گذشته در یکی از کشورهای همسایه شمالی مالزی راه اندازی شده زبان انگلیسی آموزش می دهد.

هم اکنون گروه تروریستی ابوسیاف در جنوب فیلیپین و در همسایگی مالزی با تروریست های داعش همکاری دارد و گروهی از تروریست ها در این منطقه آموزش های نظامی را طی می کنند.

'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی اخیرا تاکید کرد که این وزارتخانه و سازمان های اطلاعاتی و پلیس بین الملل در حال فعالیت برای نظارت بر سفر اتباع این کشور به عراق و سوریه به منظور ممانعت از پیوستن شهروندان مالزی به تروریست های داعش هستند.

وی گفت که پوتراجایا نه تنها اقدامات گروه داعش را تایید نمی کند، بلکه از این اقدامات چشم پوشی نیز نخواهدکرد. 'مالزی مرکزی برای تروریسم و فعالیت های شبه نظامی نیست'.

پلیس مالزی از بهمن ماه سال گذشته تا تیرماه امسال حدود 20 نفر که قصد بمب گذاری در برخی از اماکن این کشور را داشتند، بازداشت کرد.

یک افسر نیروی دریایی نیز در بین بازداشت شدگان بود.

تاکنون چند تروریست مالزیایی در سوریه و عراق کشته شده اند و وزارت امور خارجه مالزی دو هفته پیش از تلاش برای شناسایی سه تروریست این کشور خبر داد که اخیرا در عملیات ارتش سوریه بر علیه تروریست ها کشته و زخمی شدند.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا را به هراس انداخته است.

'ایوب خان' از مقامات ارشد پلیس مبارزه با تروریسم مالزی اخیرا، گفت که هدف تروریست های مالزیایی که برای جنگ در سوریه و عراق به گروه تروریستی و تکفیری داعش ملحق شده اند، سرنگونی دولت مالزی است.

'احمد طارمیمی مالکی' یک تروریست 26 ساله مالزیایی پنجم خرداد ماه امسال در عملیات انتحاری در استان 'الانبار' عراق 25 نفر را کشت.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی هفته گذشته در دیدار با همتای استرالیایی خود تاکید کرد: پوتراجایا بصورت پایدار و محکم همراه با جامعه بین المللی در برابر سازمان های تروریستی و گروه داعش ایستاده است و اقدامات آن ها را عدالت اسلامی نمی داند.

آساق**1611
کد N490982

وبگردی