آفتاب

رییس جمهوری عراق: ایران کشور دوست و همسایه ما است

رییس جمهوری عراق: ایران کشور دوست و همسایه ما است

تهران - ایرنا - ˈفؤاد معصومˈ رییس جمهوری عراق با اشاره به روابط تهران و بغداد گفت: ایران کشور دوست و همسایه ما است و آنان آمادگی خود را برای مقابله با تروریستهای ˈداعشˈ و کمک به عراق در این ارتباط اعلام کرده اند .

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری 'النشره'، رییس جمهوری عراق در مصاحبه با شبکه ' اسکای نیوز' افزود: نگاه ما به ایران جنبه خاصی ندارد، بلکه ما بر اساس اصل روابط بین الملل با تهران رابطه داریم .

وی اضافه کرد: ما به ایران از دریچه دید آمریکا نگاه نمی کنیم ، ایران کشور دوست و همسایه ما است و بر اساس اصل روابط بین الملل با تهران رابطه داریم .

فواد معصوم گفت: ایران آمادگی خود را برای مشارکت در هر کنفرانسی با موضوع مقابله با داعش و نیز کمک به عراق، اعلام کرده است.

رییس جمهوری عراق در ادامه با اشاره به اینکه پس از فروپاشی ارتش این کشور در 'موصل'، مقابله با داعش دشوار شده است، تاکید کرد که سوال ها و ابهام های زیادی در خصوص علل فروپاشی ارتش در این شهر وجود دارد.

وی از دولت جدید عراق که به زودی تشکیل می شود، خواست کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی دلایل فروپاشی ارتش در موصل و تسلیم نظامیان به گروه تروریستی داعش، تشکیل دهد.

معصوم همچنین بر ضرورت تشکیل شورای عالی امنیتی و دفاعی عراق تاکید کرد و برخی سیاست های مقام های سابق این کشور را در خصوص نوع برخورد با عراقی ها زیر سوال برد .

فواد معصوم گفت: اگر قانون اساسی در عراق کامل اجرا شود و همه خود را پایبند آن بدانند ، هیچ مشکلی در هیچ جای کشور باقی نمی ماند .

خاورم **2041**1651
کد N490970

وبگردی