آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

رقابت های دور دوم از زبان ملی پوشان والیبال ایران

رقابت های دور دوم از زبان ملی پوشان والیبال ایران

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران با ثبت چهار پیروزی و یک شکست در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به کسب 11 امتیاز شد تا برای نخستین بار در این رقابت ها به مرحله دوم صعود کند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، آرمین تشکری معتقد است کار تیم ملی والیبال ایران در دور دوم رقابت های قهرمانی جهان به مراتب سخت تر از مرحله مقدماتی است.

وی افزود: شک نکنید رقابت های دور دوم سخت تر است. تیم ایران در بازی اول چهارشنبه باید با استرالیا روبه رو شود. البته قبل از شروع مسابقه های جهانی این تیم را دوبار برده ایم. هرچند بازی های دوستانه هیچ وقت ملاک نیست. مثل سه بازی دوستانه با آمریکا که باختیم اما در بازی دوم قهرمانی جهان ما برنده شدیم.

دریافت کننده تیم ملی والیبال در باره مرحله دوم رقابت های جهانی گفت: بازیکنان ایران در دور دوم قهرمانی جهان هم با انگیزه بازی می کند.

فرهاد قائمی گفت: بازی با پورتوریکو هم یکی از بازی های سخت بود، ولی با اجرای خواسته های کادر فنی در زمین 3 امتیاز کامل را گرفتیم تا دور مقدماتی قهرمانی جهان را که با برد شروع کردیم با برد هم تمام کنیم.

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که به مرحله بعد رسیدیم. امیدوارم دور دوم را هم با همین انگیزه و با تمرکز بالا به پایان برسانیم.

قائمی خاطر نشان کرد: همه تیم های صعود کننده به مرحله بعد انگیزه کامل دارند، ما هم کاری نداریم که حریفان چه تیمی است. مهم این بود که والیبال خودمان را به نمایش بگذاریم.

پشت خط زن تیم ملی والیبال گفت: خدا را شکر با کسب رتبه دومی گروه صعود کردیم، اما مرحله بعد کارمان کمی سخت تر است.

شهرام محمودی افزود: با 3 امتیازی که به فرانسه داده ایم، حالا سه امتیاز عقب هستیم و باید جبران کنیم. همین مساله کار را خیلی سخت می کند اما خدا را شکر قرعه خوبی داریم. اول باید با استرالیا بازی کنیم و بعد با آرژانتین و بعد با لهستان و صربستان.

وی تصریح کرد: دو مسابقه اول را ببریم، می توانیم با روحیه در بازی آخر بازی کنیم. خیلی هم می تواند کمک کننده باشد. 6 امتیاز دو بازی اول راه صعودمان را هموار می کند.

دریافت کننده تیم ملی والیبال نیز افزود: برای ایران صعود از گروه با مقام اولی یا دومی فرق نمی کرد. باید صعود می کردیم و به این هدف رسیدیم.

مجتبی میرزاجانپور تاکید کرد: در ادامه مسابقات نیز باید انگیزه خود را حفظ کنیم تا به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

مرحله دوم هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از روز چهارشنبه 19 شهریورماه آغاز می شود تا 16 تیم راه یافته به این مرحله برای قرار گرفتن در جمع 6 تیم برتر تلاش کنند.

بر همین اساس تیم های لهستان، آرژانتین، صربستان، استرالیا، ایران، فرانسه، آمریکا و ایتالیا در گروه E و تیم های برزیل، روسیه، آلمان، بلغارستان، کانادا، چین، فنلاند و کوبا در گروه F در مرحله دوم با یکدیگر رقابت می کنند.

تیم هایی که در مرحله اول با یکدیگر روبرو شده اند، در این مرحله بازی نخواهند داشت و همان نتیجه مرحله اول در جدول مرحله دوم لحاظ می شود. لذا هر تیم در مرحله دوم چهار بازی را برگزار خواهد کرد که با احتساب سه بازی گذشته اش مقابل همگروهی های مرحله اول، جمعا هفت بازی در جدول رده بندی برایش منظور می شود.

در پایان این مرحله با مشخص شدن رده بندی گروه ها، سه تیم برتر هر گروه به مرحله سوم راه خواهند یافت.

تیم ملی والیبال مردان ایران برای حضور در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان، امروز (دوشنبه) از شهر کراکوف به بیدگوشچ محل برگزاری دو بازی اول خود مقابل استرالیا و آرژانتین پرواز می کند.

ملی پوشان والیبال ایران از دوشنبه شب، تمرینات خود را در این شهر آغاز می کند تا ساعت 22.55 دقیقه چهارشنبه در اولین بازی خود در این مرحله به مصاف استرالیا برود.

ورزشی(1)**1379
کد N490938

وبگردی