آفتاب

حقیقت‌پور: کابینه جدید عراق تامین‌کننده منافع اقوام مختلف این کشور باشد

حقیقت‌پور: کابینه جدید عراق تامین‌کننده منافع اقوام مختلف این کشور باشد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین منافع اقوام مختلف در کابینه جدید عراق تاکید کرد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پایان مهلت نخست‌وزیر جدید عراق برای معرفی کابینه به پارلمان و تلاش‌های آمریکا برای نفوذ در کابینه جدید عراق، اظهار کرد: منافع آمریکایی‌ها اقتضا می‌کند که کشورها خود را تسلیم آنها کنند اما اگر کابینه پیشنهادی عراق کابینه ملی باشد و بر پایه منافع ملی مردم عراق تنظیم شده باشد می‌تواند پاسخ محکم و خوبی نسبت به تلاش آمریکا برای دخالت در کابینه باشد.

وی با بیان اینکه کابینه جدید عراق باید تامین‌کننده منافع ملی مردم عراق و منافع اقوام مختلف در این کشور باشد، افزود: قطعا چنین کابینه‌ای به ایجاد ثبات سیاسی در عراق و بهبود وضعیت امنیتی این کشور کمک خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: در صورتی که وحدت اقوام و مذاهب در انتخاب کابینه جدید عراق مورد توجه قرار گیرد این امر به ایجاد وحدت ملی در این کشور کمک خواهد کرد و نهایتا منجر به ایجاد ثبات می‌شود.

حقیقت‌پور ادامه داد: تقویت نهادهای نظامی و امنیتی، تقویت ارتباط مردم با دولت و تقویت ارتباط اقوام و عشایر با دولت از جمله مواردی است که باید در انتخاب کابینه جدید عراق مود توجه قرار گیرد چرا که این عوامل کمک می‌کنند توان ملی و قدرت ملی عراق بالا برود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: با توجه به تجاربی که عراق در مقابله با گروهک تروریستی داعش به دست آورده و با توجه به ظرفیت‌هایی که مرجعیت این کشور در اختیار قرار داده است ان‌شاءالله آنها خواهند توانست به مرور بساط این گروهک را برچینند.

انتهای پیام

کد N490886

وبگردی