آفتاب

نخست‌وزیر پیشین روسیه: اوباما به دنبال حذف پوتین است

نخست‌وزیر پیشین روسیه: اوباما به دنبال حذف پوتین است

نخست وزیر پیشین روسیه در نامه‌ای سرگشاده به اوباما با تاکید بر اینکه آمریکا در حال سوء استفاده از بحران اوکراین است و تلاش دارد تا رئیس جمهوری روسیه را برکنار کند، گفت: طرح غرب برای عزل پوتین، نتیجه معکوس خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، سرگئی اسپتاشین که در 1999 برای مدت کوتاهی نخست وزیر روسیه بود، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به راه انداختن تبلیغات سیاسی و سرزنش روسیه به دلیل بحران اوکراین متهم کرد.

وی تأکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا در حال ایجاد جنگ سرد جدیدی است تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را از قدرت عزل کند.

از نظر اسپتاشین اوباما یک " جنگ طلب " است که لباس"حافظان صلح" به تن کرده است.

وی در ادامه عنوان داشت: غرب در حال سوء استفاده از درگیری اوکراین است و عمدا تلاش می‌کند تا به اعمال فشار پوتین را به کناره‌گیری وادار کند. این هدف واقعی سیاست آمریکاست این تلاش نتیجه معکوس خواهد داد. اوباما تبلیغات سیاسی به راه انداخته و روسیه را مقصد خشونت اوکراین می داند و مدعی است که روسیه همسایه اش را تهدید می‌کند.

سرگئی اسپتاشین گفت: اوباما درصدد تحریم روسیه است تا از این طریق روسیه را منزوی کرده و جنگ سرد جدیدی به راه بیندازد و بدین ترتیب تا حد زیادی به اقتصاد ما ضربه وارد کند که پوتین مجبور به استعفا شود. این کاملاً مشخص است که آنها در حال زمینه سازی هستند تا هدف اصلی خود را بلند اعلام کنند:" پوتین باید استعفا دهد".

اسپتاشین که هم اکنون ریاست اتاق محاسابات دولت روسیه را بر عهده دارد، گفت: پوتین در مقابل اوباما سیاست‌های بهتری را توانست در قبال سوریه در پیش بگیرد و از مداخله نظامی جولگیری کرد و با طرح صلح خود باعث شد تا اوباما در برابر بحران سوریه و اوکراین ضعیف و احمق جلوه کند و دیگران احترام کمتری برای وی قائل شوند.

وی افزود: اوباما در حال کشاندن اروپا به این درگیری است و این نشان می دهد که وی " جنگ طلبی در لباس حافظان صلح " است و می تواند پدر جنگ سرد جدید خوانده شود.

انتهای پیام

کد N490865

وبگردی