آفتاب
حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان در چینش لیست‌های انتخاباتی خود دقت لازم را داشته باشند

اصلاح‌طلبان در چینش لیست‌های انتخاباتی خود دقت لازم را داشته باشند

برخی پس از اینکه با لابی‌گری‌های خود به جایگاهی رسیدند از اعتبار و سبد رای یک جریان استفاده می‌کنند اما به جای دنبال کردن مطالبات مجموعه به دنبال تمایلات شخصی خود رفته و به کار جمعی آسیب می‌زنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی پس از اینکه با لابی‌گری‌های خود به جایگاهی رسیدند از اعتبار و سبد رای یک جریان استفاده می‌کنند اما به جای دنبال کردن مطالبات مجموعه به دنبال تمایلات شخصی خود رفته و به کار جمعی آسیب می‌زنند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به معیارهای لازم در بستن لیست‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس آینده گفت: اصلاح‌طلبان و به طور کلی همه گروه‌های سیاسی باید در چینش لیست‌های انتخاباتی خود دقت لازم را داشته باشند و کسانی که ملتزم به کار جمعی هستند را در لیست‌های خود جای دهند.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ کار حزبی در ایران بسیار ضعیف است و کارهای حزبی در کشور ما حالت دوستی و رودربایستی دارد و متاسفانه برخی لابی‌گری‌ها در این میان باعث می‌شود که سر بزنگاه کسانی که کاملا پایبند به ضوابط و معیارها نیستند، جایگاه‌های مهم را به دست بیاورند.

عضو شورای شهر تهران گفت: این افراد پس از اینکه با لابی‌گری‌های خود به جایگاهی رسیدند از اعتبار و سبد رای یک جریان استفاده می‌کنند اما به جای دنبال کردن مطالبات مجموعه به دنبال تمایلات شخصی خود رفته و به کار جمعی آسیب می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه باید کار تشکیلاتی و حزبی بیشتر جدی گرفته شود، گفت: گروه‌ها باید توجه کنند کسانی که پایبند به قوانین و قواعد هستند در لسیت‌های خود قرار دهند. از سوی دیگر تشکیلات و حزبی که افراد را معرفی می‌کنند، باید پس از انتخاب آنها نیز پاسخگو باشند.

حکیمی‌پور با بیان اینکه قبیله‌گرایی‌ها در کارهای حزبی و تشکیلاتی باید خاتمه پیدا کند، گفت: اصلاح‌طلبان باید با اتفاقاتی که در شورای شهر افتاد، امتحان خود را پس داده باشند و بیشتر به کار جمعی ملتزم باشند.

وی افزود: افرادی باید در لیست‌های انتخاباتی جای بگیرند که گذشته و سابقه سیاسی و اجرایی آنها نشان داده باشد که آنها کاملا به آرمان‌های جریان سیاسی که از سوی آن معرفی شده‌اند، پایبندند و به دنبال تمایلات شخصی نیستند.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: ما تجربیات خوبی را در دوران اخیر کسب کردیم که این باعث شد تشکل‌ها و احزاب در مقابل لیست‌هایی که ارائه می‌دهند پاسخگو باشند و بیش از گذشته به این مساله دقت کنند. در حالی که در گذشته با حالت کدخدامنشی کسانی با حق وتو و به زور افرادی را به لیست‌های انتخاباتی وارد می‌کردند و در پایان پاسخگوی اقدامات آنها نبودند.

کد N490847

وبگردی