آفتاب
پس ازسال ها حمایت از افراط گرایان؛

اوباما : مشکل خاورمیانه تهدید گروههای افراطی است

اوباما : مشکل خاورمیانه تهدید گروههای افراطی است

تهران- ایرنا- باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پس از حمایت های همه جانبه تسلیحاتی و سیاسی از گروههای مسلح مخالف دولت سوریه در چند سال اخیر، روز گذشته اعلام کرد: مشکل امروز کشورهای منطقه خاورمیانه که اغلب از متحدان آمریکا هستند تهدید گروه های افراطی مذهبی نظیر داعش است.

پایگاه اطلاع رسانی صدای آمریکا روز دوشنبه نوشت: رییس جمهوری ایالات متحده روز گذشته(یکشنبه) دربرنامه 'ملاقات با مطبوعات' شبکه خبری ان بی سی آمریکا حضور یافت و درباره تهدید داعش و استراتژی دولت او برای مقابله با این گروه افراطی به گفت و گو پرداخت.

باراک اوباما در این برنامه به طرح خود برای مقابله با تهدید داعش اشاره کرد و گفت که فقط می خواهم مردم آمریکا ماهیت این تهدید و نحوه برخورد ما با آن را درک کنند و این اطمینان را داشته باشند که ما قادرهستیم ازعهده آن بر آییم.

بنابه این گزارش، شبه نظامیان گروه افراطی داعش درهفته ای که گذشت دومین خبرنگار آمریکایی را گردن زدند، اقدامی که بر اوباما فشار آورده تا حملات هوایی علیه این گروه را از عراق به سمت سوریه نیز گسترش دهد.

دولت آمریکا تا کنون حملات هوایی علیه داعش را به خاک عراق محدود کرده است.

این رادیو افزود: اوباما بار دیگر موضع خود را در قبال اعزام نیروهای زمینی ارتش برای نبرد مستقیم با شبه نظامیان داعش تکرار کرد.

سیاست دولت ایالات متحده در مبارزه با گروه داعش درعراق تاکنون محدود به انجام حملات هوایی و پشتیبانی از نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه های کرد بوده است.

ارتش آمریکا تاکنون بیش از130 حمله هوایی علیه مواضع داعش پس از تصرف بخش هایی از شمال و غرب عراق انجام داده است.

صدای آمریکا همچنین افزود:رییس جمهوری ایالات متحده درپی تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای مقابله با تهدید داعش است و در گفت و گو با 'چاک تاد' گزارشگر و مجری شبکه تلویزیونی ان بی سی نیز با اشاره به این که آمریکا قصد ندارد به تنهایی دنبال داعش برود، گفت آمریکا به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی عمل خواهد کرد و به پشتیبانی از نیروهای زمینی ارتش عراق و نیروهای کرد آن کشور ادامه خواهد داد.

اوباما،همچنین از کشورهای عرب منطقه خواست تمام تلاش خود برای مقابله با افراط گرایی به کار گیرند.

این سخنان اوباما زمانی مطرح شد که کشورهای عضو اتحادیه عرب طی نشستی در روز یکشنبه به موضوع تهدید داعش و لزوم مقابله با آن پرداختند.

رسانام**9054** 1064
کد N490755

وبگردی