آفتاب

هشدار روسیه به غرب؛ به تحریم ها پاسخ متقابل می دهیم

هشدار روسیه به غرب؛ به تحریم ها پاسخ متقابل می دهیم

مسکو- ایرنا- در شرایطی که آمریکا و اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه بخاطر موضع این کشور در مساله اوکراین آماده می شود، دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه هشدار داد که این کشور به تحریم های غرب پاسخ متقابل می دهد.

به گزارش ایرنا، مدودیف روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ودوموستی گفت: اگر تحریم های بیشتر علیه روسیه اعمال کنند مجبور به دادن پاسخ متقابل به آن خواهیم شد.

وی افزود: به عنوان مثال محدودیت در عرصه حمل و نقل اعمال می کنیم.

مدودیف گفت: بر این باوریم که روابط دوستانه ای با شرکا داریم و حریم هوایی روسیه به روی پروازهای مسافربری کشورهای غربی گشوده است، اما اگر ما را تحریم کنند مجبور به پاسخ خواهیم شد.

نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: محدودیت پرواز هوایپماهای کشورهای غربی بر روسیه موجب ورشکستگی بسیاری از شرکت های غربی خواهد شد و این مساله ای ناگوار است.

وی اضافه کرد: امیدواریم شرکای ما این مساله را درک کنند که بسیاری از شرکت های هواپیمایی اروپایی پروازها به مقصد کشورهای آسیای دور و بالعکس را با استفاده از حریم هوایی روسیه انجام می دهند.

مدودیف همچنین با اشاره به منع واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای تحریم کننده روسیه که از یک ماه پیش به اجرا گذاشته شده است، اظهار داشت: دولت روسیه می تواند تاریخ این ممنوعیت را که یک سال تعیین شده است، تمدید کند.

وی افزود: امیدواریم تا زمان پایان این ممنوعیت، تولیدکنندگان روسی بتوانند بخشی از جای خالی محصولات غربی را پر کنند.

نخست وزیر روسیه همچنین گفت که تحریم روسیه هیچ کمکی به برقراری صلح و آرامش در اوکراین نمی کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل درخصوص اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه توافق کردند.

دیپلمات ها معتقدند این دور از تحریم ها، شرکت دولتی 'روس نفت' و 'گازپروم' روسیه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. از طرف دیگر شرکت های روسیه سخت تر از گذشته می توانند در اتحادیه اروپا سرمایه جذب کنند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین در مورد تشدید تحریم های مرتبط با صادرات کالاهایی با استفاده دوگانه، توافق کردند.

تحریم بانک های دولتی روسیه و فروش اوراق قرضه آنها در بازارهای اروپایی نیز از دیگر موارد تحریم های مورد توافق اتحادیه اروپا است.

افزون بر این، بر اساس تحریم های توافق شده 24 نفر دیگر به فهرست افرادی که اجازه ورود به اتحادیه را ندارند و اموال آنها در اتحادیه اروپا توقیف می شود، افزوده شده اند.

اروپام*5*391*518** 1337
کد N490722

وبگردی