آفتاب

حمایت اتحادیه عرب از طرح عباس و توافق بر سر مبارزه با تروریسم

حمایت اتحادیه عرب از طرح عباس و توافق بر سر مبارزه با تروریسم

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشستی بر اتخاذ اقدامات لازم به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش و همکاری با تمام تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این خصوص با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب قطعنامه 2170 شورای امنیت را مبنی بر تلاش کشورهای عضو این شورا برای متوقف کردن حمایت‌های لجستیکی، نظامی و مالی از تندروها در عراق و سوریه تایید کردند.

شورای اتحادیه عرب همچنین اقدامات تروریستی را که با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه و کشورهای عربی باشد، محکوم کرد.

در این نشست وزیران خارجه عضو اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را از تلاش‌های کشورهای عربی در زمینه مقابله با حملات تروریستی اعلام و ارتباط تروریسم را با هر دین، ملیت و فرهنگ خاصی رد کردند.

وزیران خارجه عرب اجرای توافقنامه "دفاع مشترک عربی" را به منظور مقابله با خطرات گروه‌های تروریستی مسلح که موجودیت کشورهای عربی را تهدید می‌کند، خواستار شدند.

این وزیران همچنین از کشورهای عربی خواستند تا بندهای توافقنامه عربی برای مبارزه با تروریسم که آن را تصویب کردند، اجرا کنند.

از سوی دیگر، وزیران خارجه کشورهای عربی حمایت خود را نسبت به طرح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تعیین جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به اشغال رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

این وزیران همچنین از آمریکا و کمیته چهارچانبه صلح خاورمیانه خواستند تا تل‌آویو را به تعهدات خود و شروطی که امکان از سرگیری مذاکرات را فراهم می‌کند، ملزم کند.

وزیران خارجه اتحادیه عرب همچنین بر همبستگی کامل خود با جمهوری سودان در حفظ و استقلال آن و عدم دخالت کشورهای خارجی در این امور این کشور تاکید و نسبت به طرح گفت‌وگوی ملی این کشور ابراز خشنودی کردند.

این وزیران همچنین حمایت خود را از تلاش کشور فلسطین برای عضویت در تمامی آژانس‌های بین‌المللی مربوطه و پیوستن به منشور‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی و نیز از تشکیل دولت توافق ملی اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N490440

وبگردی