آفتاب

نشست دیرهنگام اتحادیه عرب درباره داعش/توافق برای حمایت از دولت عراق

نشست دیرهنگام اتحادیه عرب درباره داعش/توافق برای حمایت از دولت عراق

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب شب گذشته در نشستی در قاهره درباره اتخاذ تمام تدابیر برای مقابله با داعش به توافق دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  الیوم السابع، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب طرح حمایت قوی از عراق در رویارویی با گروههای تروریستی و در راس آنها داعش و اتخاذ تمام تدابیر لازم در این زمینه را وضع کردند.

شورای اتحادیه عرب، نبیل العربی دبیرکل این نهاد را مامور رایزنی و هماهنگی با دولت عراق درباره طرح موضوع عراق و حملات تروریستها به آن در محافل بین المللی و منطقه ای و اتخاذ اقدامات مناسب برای رصد کردن و ثبت تجاوزات و جنایاتی که گروههای تروریستی از جمله داعش در حق غیرنظامیان عراقی مرتکب می شوند و اتخاذ تدابیر و اقدامات قانونی مناسب علیه جنایتکاران کرده است.

اتحادیه عرب همچنین خواستار حمایت دولت عراق از اقلیت های دینی از جمله مسیحیان در برابر حملات گروههای تروریستی شده است.

وزیران خارجه کشورهای عربی بر ضرورت احترام به وحدت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و عدم دخالت در امور داخلی آن و حمایت از روند سیاسی این کشور تاکید کرده اند.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب همچنین بر حمایت از عراق در رویارویی با گروههای تروریستی از طریق حمایت از تلاشهای آن در مبارزه با تروریسم تاکید کرده و جنایات این گروههای تروریستی و در راس آنها داعش که به جنایات جنگی علیه انسانیت و جنایت کشتار جمعی و کوچاندن مردم می پردازند، محکوم و بر ضرورت پیگرد و محاکمه آنها تاکید کرده اند."

کد N490321

وبگردی