آفتاب
استاندار صلاح الدین عراق:

شماری از سربازان و دانشجویان پایگاه اسپایکر همچنان در اسارت داعش هستند

شماری از سربازان و دانشجویان پایگاه اسپایکر همچنان در اسارت داعش هستند

تهران - ایرنا - ˈرائد ابراهیم الجبوریˈ استاندار استان ˈصلاح الدینˈ عراق تایید کرد که شماری از سربازان و دانشجویان پایگاه ˈاسپایکرˈ که به اسارت تروریست های ˈداعش درآمده اند، هنوز زنده هستند و باید هر چه زودتر اقدامی جهت آزادی آنها انجام شود .

به گارش پایگاه خبری 'النشره' الجبوری گفت: نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و همچنین نیروهای مردمی منتظر 'ساعت صفر' برای ورود به منطقه کاخ های ریاست جمهوری در استان صلاح الدین هستند که داعش در آن مستقر است .

الجبوری خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات نیروهای امنیتی و شواهدی که موجود است، شماری از مفقودالاثرهای پایگاه اسپایکر در استان صلاح الدین همچنان زنده اند و داعش آن ها را به اسارت گرفته است .

استاندار صلاح الدین افزود: نیروهای ارتش، امنیتی و همچنین نیروهای مردمی منتظر ساعت صفر برای ورود به منطقه 'کاخ های ریاست جمهوری' در این استان هستند. تروریستهای داعش در این منطقه مرتکب جنایت وحشتناکی شده و بسیاری از سربازان و دانشجویان پایگاه اسپایکر را در این مکان به قتل رسانده اند .

وی اضافه کرد: پس از ورود نیروهای عراقی به منطقه کاخ های ریاست جمهوری در صلاح الدین، کار جستجو برای یافتن اجساد قربانیان آغاز خواهند شد، اما در حال حاضر چنین کاری امکانپذیر نیست، زیرا این منطقه همچنان تحت اشغال تروریستهای داعش است .

تروریستهای داعش در همان نخستین روزهای ورود به شهر 'موصل' مرکز استان صلاح الدین در خرداد ماه گذشته، این پایگاه را محاصره کرد و آنگونه که روایت می شود، با خیانت برخی فرماندهان و همدستی تعدادی از عشایر، پایگاه با یک هزار و 770 دانشجوی جوان و نوجوان غیرمسلح که هنوز آموزش ندیده بودند، سقوط کرد.

از آن روز، از سرنوشت این 1770 جوان عراقی خبری منتشر نشده است . برخی می گویند که تعدادی از آنها قربانیانی که فیلم ها و تصاویرشان را داعش بر روی اینترنت قرار داده، همین اهالی اسپایکر هستند و برخی نیز معتقدند که آن ها را در روستایی در استان صلاح الدین عراقی نگهداری می کنند و برخی دیگر اعلام کردند که تروریستهای داعش اکثر آن ها را به قتل رسانده اند .

خانواده های این دانشجویان هفته گذشته مقابل مجلس عراق تجمع کرده و خواستار اقدام فوری مقام های عراقی برای مشخص کردن سرنوشت فرزندانشان شدند .

خاورم **2041**1651
کد N490276

وبگردی