آفتاب
فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا:

ریاست چمران در شورای شهر به خاطر تسلط او در مدیریت شهری است

ریاست چمران در شورای شهر به خاطر تسلط او در مدیریت شهری است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست چمران بر شورای شهر بیشتر از آنکه به جریان سیاسی خاصی ارتباط داشته باشد به خاطر نظارت و تسلط او در بحث مدیریت شهری است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تغییر ریاست شورای شهر تهران و دلایل آن، اظهار کرد: این مساله که در شورای شهر تهران اتفاق افتاد یک اتفاق عادی بود. به این ترتیب که جمعی از اعضای شورای شهر که پیش از این به مسجد جامعی رای داده بودند این بار به چمران رای دادند و نمی‌توان طبق آن کلیت فضای سیاسی و نخبگی کشور را تحلیل کرد و دید تقلیل‌گرایانه داشت.

وی ادامه داد: سابقه چمران در شورای شهر و فعالیت‌هایی که پیش از این داشت همچنین شرایط خاص شورا باعث شد چنین نتیجه‌ای به دست بیاید و نمی‌توان این مساله را شکست یک جریان خاص و پیروزی جریانی دیگر در نظر گرفت. دلیل ریاست چمران بیش از آنکه به جریانات سیاسی معطوف باشد به نظارت او در بحث مدیریت شهری باز می‌گردد. در مجلس هم چنین اتفاقاتی می‌افتاد و جریانات سیاسی در موقعیتی خاص آرای خود را عوض می‌کردند.

این نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این شرایط را غلبه نگاه صنفی بر نگاه سیاسی در نظر گرفت، افزود: چون در ایران نظام حزبی منسجم نداریم چنین اتفاقاتی عادی به حساب می‌آید. ضمن اینکه باید در نظر گرفت که فضای شورای شهر بهتر است به سمت سیاسی شدن نرود و رای به چمران هم غلبه نگاه صنفی بر نگاه سیاسی بود. با توجه به نوع ارتباطی که چمران با شهرداری داشت طبیعی بود که چنین اتفاقی بیفتد.

وی درباره نقش قالیباف در انتخاب چمران اظهار کرد: تا جایی که من ارتباط داشتم آقای قالیباف سعی نکرده وارد فضای سیاسی شورای شهر شود هر چند بعضی بی‌مهری‌ها در میان اعضای شورای شهر به او صورت گرفت اما نوع رابطه قالیباف با هیات رییسه جدید شورای شهر می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد. ضمن اینکه اکثریت شورا باید از اینکه یک اقلیت قوی به ریاست مسجد جامعی در شورا حضور دارد که می‌تواند چتر نظارتی خود را گسترده کند، استقبال کنند.

فلاحت‌پیشه در ادامه گفت: رای آوردن چمران ناشی به خاطر سابقه او و اقدامات صنفی‌اش بود. آقای مسجدجامعی هم شخص قابل احترامی است که می‌تواند به عنوان رییس اقلیت حاضر در شورای شهر کمک کند. الان مشکل مردم سیاست نیست و هیچ حوزه‌ای را نباید سیاسی کرد بلکه مشکل رفع موانع اقتصادی، توسعه و امنیت ذهنی مردم به حساب می‌آید.

این نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس در پایان اظهار کرد: هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر خودشان را با مشکلات روز جامعه همراه کنند، برنامه‌ای ویژه داشته باشند و کارنامه بهتری از خود ارائه دهند می‌توانند در انتخابات‌های آینده به کسب آرای مردم امیدوار باشند. البته شاید بتوان این انتخاب را در سایر انتخابات تاثیرگذار دانست اما نمی‌تواند تاثیر بسیار زیادی در فضای سیاسی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N490163

وبگردی