آفتاب

روسیه: سیاست آمریکا امنیت جهانی را به خطر می اندازد

روسیه: سیاست آمریکا امنیت جهانی را به خطر می اندازد

تهران-ایرنا- نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: سیاست تغییر دولتها از طریق نظامی که واشنگتن به دنبال آن است، امنیت جهانی را به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشاتودی، ویتالی چورکین که روز یکشنبه با شبکه تلویزیونی «روسیه 1» مصاحبه می کرد، افزود: اوضاع به وجود آمده در خاورمیانه و آفریقا دچار آشوب مفرطی شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: در لیبی همه چیز فرو پاشیده و این کشور به سقوط آزاد دچار شده است. تاثیر این ناامنی در مالی نیز دیده می شود. اتحاد آسیای مرکزی هم خودبخود منحل شده و جنوب سودان هم که با حمایت آمریکا استقلال خود را کسب کرده بود در ورطه جنگ داخلی افتاده است، به گونه ای که نیروهای داخلی آن آماده همکاری با یکدیگر نیستند.

این دیپلمات برجسته روس ادامه داد: «دولت اسلامی» (داعش) چالشی بی سابقه است و بازتاب دهنده بی ثباتی در عراق...چون آمریکایی ها (از عراق) خارج شدند بدون اینکه کارشان را به اتمام برسانند.

چورکین افزود: این نمونه ها فرضیه روسیه را ثابت می کند؛ جایی که مسکو بارها تاکید کرده که این جغرافیای سیاسی خشن به ویژه سیاست بی حساب و کتاب تغییر نظام ها ممکن است عواقب وخیمی در پی داشته باشد.

شبس**9241**1551
کد N490106

وبگردی