آفتاب

هنیه: مقاومت هنوز بسیاری از توانمندی‌های خود را نشان نداده است

هنیه: مقاومت هنوز بسیاری از توانمندی‌های خود را نشان نداده است

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواستار تشکیل کمیته ملی با مشارکت گروه‌های فلسطینی، تشکیلات خودگردان فلسطین، سازمان آزادی‌بخش فلسطین و دولت جهت پیگیری توافقات به عمل آمده در جریان مذاکرات قاهره و زمینه‌سازی برای بررسی مسائل آتی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: مقاومت در جریان جنگ اخیر غزه بسیاری از توانمندی های خود را رو نکرد.

وی یادآور شد: برداشت رژیم صهیونیستی از اقدامات مقاومت از جمله حماس نادرست بود و همین مساله نتایج معکوسی داد؛ به گونه‌ای که اسرائیل از میزان توانمندی و اقتدار و عملکرد مقاومت فلسطین و همچنین طراحی عملیات‌ها شگفت‌زده شد.

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: رهبری مسئولانه ملت خود را برای رویارویی با جنگ آماده می‌سازد و قانون رابطه با رژیم اشغالگر قدس قانون مقاومت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه نسبت به مبارزان فلسطینی که سربلندانه از سرزمین فلسطین دفاع می‌کنند، ابراز افتخار کرد و ادامه داد: ملت فلسطین قادر به تحقق پیروزی است، ما باید فرهنگ پیروزی خود را حفظ کنیم.

این مقام بلندپایه حماس اعلام کرد: برای نخستین بار رژیم اشغالگر قدس به شکست خود اعتراف می‌کند. ما باید از پیروزی خود حراست کنیم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم و در جهت نهادینه کردن تمامی ارزش‌های برآمده از بطن نبرد تلاش کنیم.

هنیه ضمن برشمردن انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از حمله به نوار غزه، افزود: برجسته‌ترین این انگیزه ها از بین بردن مولفه‌های مقاومت و پایداری بود. رژیم صهیونیستی می‌خواست به آشتی ملی ضربه بزند و دولت توافق ملی را به شکست بکشاند زیرا وحدت ملی و ترمیم شکاف داخلی مصالح و منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

وی اظهار داشت: یکپارچگی جبهه داخلی در جریان جنگ غزه اسرائیل را بهت زده کرد. عظمت و ارزش این یکپارچگی کمتر از نبرد در میدان نیست.

انتهای پیام

کد N490066

وبگردی