آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

والیبال ایران پورتوریکو را نیز شکست داد/ ملی پوشان به ولاسکو رسیدند

والیبال ایران پورتوریکو را نیز شکست داد/ ملی پوشان به ولاسکو رسیدند

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در پنجمین و آخرین دیدار خود در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به شکست پورتوریکو شد تا با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله دوم این رقابت ها صعود کند.

به گزارش ایرنا، دیدار چهارم تیم های گروه D مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (یکشنبه) در شهر کراکوف لهستان پیگیری شد و تیم ملی والیبال ایران سه بر صفر پورتوریکو را شکست داد.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 14 آخرین حریف دور مقدماتی خود را شکست دادند تا به عنوان تیم دوم گروه D راهی مرحله دوم رقابت ها شوند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری، شهرام محمودی و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد که نسبت به دیدارهای قبلی دو تغییر در ابتدای مسابقه داشت. عادل غلامی و امیر غفور در ترکیب اولیه نبودند.

در ست سوم این مسابقه میلاد عبادی پور، مهدی مهدوی و سامان فائزی (نخستین حضور) به مسابقه آمدند.

بوتانیسکای فنلاندی به عنوان داور اول و چارلز کامدوم از کامرون به عنوان داور دوم قضاوت دیدار تیم های ایران و پورتوریکو را بر عهده داشتند.

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران 26 سال و میانگین سنی بازیکنان پورتوریکو 29.4 دهم سال است که حدود سه و نیم سال از بازیکنان تیم ایران پیرتر هستند. همچنین میانگین قد بازیکنان ایران 194 سانتی متر است و ملی پوشان پورتوریکو با میانگین 181 سانتی متر، 13 سانت از میانگین قدی بازیکنان ایران کوتاه تر هستند.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی جام هجدهم پنج دیدار با حریفان خود در گروه چهارم برگزار کرد که چهار پیروزی و یک شکست نتیجه این مسابقات برای ملی پوشان کشورمان بود.

تنها شکست والیبال ایران برابر فرانسه رقم خورد و تیم های آمریکا، ایتالیا، بلژیک و پورتوریکو مغلوب ملی پوشان ایران شدند.

16 تیم صعود کننده به مرحله دوم هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان دوشنبه و سه شنبه استراحت می کنند و رقابت های خود را در مرحله دوم از روز چهارشنبه 19 شهریورماه آغاز خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم به مصاف چهار تیم برتر گروه A دور مقدماتی این رقابت ها می رود که تیم های لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا هستند.

بنابر این تقابل و دیدار دو تیم ایران و آرژانتین که هدایت آن خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران بر عهده دارد، از دیدارهای جذاب مرحله دوم این رقابت ها خواهد بود. این مسابقه روز پنج شنبه 20 شهریورماه برگزار می شود.

از گروه D دور مقدماتی تیم های فرانسه، آمریکا، ایران و ایتالیا به مرحله دوم صعود کردند که با چهار تیم گروه A (لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا) گروه E مرحله دوم را تشکیل می دهند. در این مرحله نتایج دیدارهای دور مقدماتی هر گروه برای تیم های محاسبه خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم جام هجدهم به ترتیب به مصاف تیم های استرالیا، آرژانتین، صربستان و لهستان (میزبان) می رود.

در دیگر دیدار همزمان با مسابقه ایران و پورتوریکو، تیم ملی والیبال آلمان سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 16 و 25 بر 21 کره جنوبی را شکست داد تا پارک کی وون و شاگردانش با مسابقات قهرمانی جهان خداحافظی کنند و با کسب رتبه پنجم گروه B این رقابت ها، به کار خود خاتمه دهند.

ورزشی(2)**1379
کد N489901

وبگردی