آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

بخشی از بار رکود روانی است/ دولت اقدامات عملی انجام دهد

بخشی از بار رکود روانی است/ دولت اقدامات عملی انجام دهد

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی سخنان اخیر رییس جمهوری درباره رکود را مناسب و امید بخش دانست و گفت: باتوجه به اینکه بخشی از موضوع رکود روانی است و از سوی بیگانگان تحمیل می شود این روحیه بخشی در جامعه اثر گذار است.

حمید رضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا،اظهار داشت:طرح این نوع امیدها درجامعه برای مقابله با مشکلات اقتصادی بسیار مناسب است چرا که بخشی از بار رکود روانی و تحمیلی است.

وی ادامه داد: برخی از صحبت های بیگانگان فضای امید بخشی یا اطمینان بخشی برای سرمایه گذاری را در جامعه از بین می برد و روحیه دادن در این جهت از سوی دولت مثبت است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه نیازمند اقدامات عملی تر از سوی دولت درباره رکود هستیم گفت: بهتر است که اقدامات عملی دولتمردان برای از بین بردن رکود در جامعه تبیین شود و دولت مشخص کند که چه اقداماتی برای کاهش تورم و رکود داشته است.

ترقی خاطر نشان کرد:دولت باید زمینه های عملی درحل مشکلات نقدینگی بخش تولید،کاهش فشار بانکها بر تولیدکنندگان ، تغییر روش برخوردهای اداره کار و تامین اجتماعی با کارفرمایان و سوق دادن جامعه به سمت مصرف تولید ملی و ثبات قیمت تولیدات را نشان دهد.

وی ادامه داد: دولت باید توجه ویژه ای به بخش مسکن و همچنین تولید ملی نشان دهد و با توجه به اهتمام به این دو محور موضوع اشتغال هم تا حدود زیادی حل می شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان راهکارهای تبیینی از سوی دولت برای خروج از رکود و کاهش بار تورمی گفت:دولت با اهتمام به راهکارهای تولید داخلی و توجه به اشتغال می تواند در شکستن فضای رکودی موفق تر باشد.

ترقی میزان امید در یک سال گذشته در بخش اقتصادی درمیان مردم را تا حدودی مناسب خواند و افزود:با امیدی که درجامعه بر اثر امنیت و آرامش و اقدامات مثبت دولت درعرصه های سلامت و غیره پدید آمده فضا برای اقدامات عملی دولت برای حل مشکلات اقتصادی پدید آمده است.

وی اضافه کرد: دولت می تواند از فضای بوجود آمده استفاده کند و باید شرایط را بدون هرگونه سیاه نمایی برای مردم تبیین کند تا همکاری آنها را بیش از پیش جلب شود.

سیام**7261**1856
کد N489878

وبگردی