آفتاب

اهداف اصلی سفر جان کری به لبنان

اهداف اصلی سفر جان کری به لبنان

ایسنا نوشت:

 روزنامه الرأی کویت اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به منطقه به بیروت نیز سفر می‌کند.

 این روزنامه به نقل از برخی منابع لبنانی اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به منطقه به لبنان نیز سفر خواهد کرد تا در خصوص اوضاع این کشور با مسئولان لبنانی بحث و گفت‌وگو کند.

این سفر در راستای توجه ویژه رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به اوضاع لبنان و پیامی است که احتمالا موجب پیشبرد اقدامات لبنانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور جدید خواهد شد.

از سوی دیگر، ارتش لبنان روز شنبه اعلام کرد که درباره صحت تصاویر منتشر شده در خصوص بریدن سر یک نظامی لبنانی ربوده شده توسط گروه داعش تحقیق می‌کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی لبنان گفته بود که ارتش لبنان تصاویری در خصوص بریدن سر یک نظامی لبنانی توسط داعش را دریافت کرده اما هنوز صحت آن را تایید نکرده است.

در این تصاویر که یکی از حامیان گروه داعش آن را منتشر کرده بود، مردی با لباس مشکی دیده می‌شود که سر بریده شده جوانی را در دست دارد و در کنار جسدی که از آن خون سرازیر شده ایستاده است.

گروه داعش اعدام دومین لبنانی ربوده شده را تایید و اعلام کرده است که این نظامی که عباس مدلج نام دارد در حال تلاش برای فرار و شلیک گلوله به سمت اعضای این گروه بود.

حدود 30 نظامی لبنانی همچنان در بازداشت گروه داعش و جبهه النصره هستند.

در پی درگیری‌هایی که در دوم اوت گذشته میان ارتش لبنان و افراد مسلح سوری در شهرک عرسال رخ داد، حدود 20 نظامی کشته و ده‌ها تن زخمی و ربوده شدند.

52261

کد N489860

وبگردی