آفتاب

سیل نخست وزیر هند را به کشمیر کشاند

سیل نخست وزیر هند را به کشمیر کشاند

دهلی نو - ایرنا - جاری شدن سیل کم سابقه در کشمیر و وجود شرایط بحرانی باعث شد ˈنارندرا مودیˈ نخست وزیر هند روز یکشنبه به این منطقه سفر کند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر هند در بدو ورود به فرودگاه شهر سرینگر یک کمک یکهزار کرور روپیه ای (هر 60 روپیه یک دلار ارزش دارد) را برای زلزله زدگان اعلام کرد.

این سومین سفر مودی در مقام نخست وزیری پس از به قدرت رسیدن از خرداد ماه امسال به کشمیر است.

وی پیش از این در دو سفر قبلی برای افتتاح پروژه های عمرانی از کشمیر دیدار کرد تا نشان دهد که دولتش به آبادانی این بخش از هند توجه ویژه دارد.

با این حال جاری شدن سیل که مقام های هندی آن را طی شش دهه اخیر بی سابقه دانسته اند، خسارات و تلفات سنگینی به ایالت جامو و کشمیر وارد کرده است.

برخی از رسانه های هند با ارائه گزارش های مختلف از جمله تخریب ساختمان ها و جاده های ارتباطی، شرایط را در کشمیر ' هولناک ' توصیف کرده اند.

گزارش می شود که ارتش هند از جمله نیروی هوایی این کشور از امروز که شرایط جوی بهتر شده دست به عملیات ویژه و فشرده ای برای امداد و نجات کشمیری هایی که در محاصر سیل قرار دارند، زده است .

ارتش هند تمام پایگاه های خود را در منطقه به حالت آماده باش کامل در آورده است.

'عمر عبدالله' سروزیر کشمیر به سیلزدگان برای رسیدن به موقع کمک ها قول داد اما در همین حال شرایط را ' فاجعه در سطح ملی ' خواند.

نخست وزیر هند در جریان بازدید هوایی خود از منطقه دستور بررسی میزان خسارات و تلفات را صادر کرد.

مقام های محلی نیز گفتند که به دلیل اینکه اکثر جاده ها در منطقه تخریب شده اند دسترسی به بیمارستان های اصلی قطع شده و کمبود قایق نجات و دارو از مشکلات اصلی است .

آخرین آمارها حکایت از آن دارد که حدود 200 نفر تاکنون جان خود را در کشمیر از دست داده اند و بیش از 400 روستا کاملا زیر آب رفته اند.

آساق * 1 * 1519 *
کد N489849

وبگردی