آفتاب

محمدزاده خبر داد: افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی تا 3 سال آینده

محمدزاده خبر داد: افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی تا 3 سال آینده

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در راستای مصارف درمانی گام‌های بسیار زیاد و خوبی برداشته است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا محمدزاده عصر یک‌شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه و ساخت و بهره‌برداری بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی عمدیه اظهار کرد: امسال در راستای موقوفاتی که به درمان و پزشکی ربط دارد سال خوبی بود. ما به یمن میلاد امام رضا (ع) سومین جلسه‌ای است که در رابطه با وقف برای مصارف درمانی شرکت می‌کنیم.

او ادامه داد: دغدغه مردم ما و هم‌چنین مقام معظم رهبری درباره بحث سلامت است و در این راستا نیکوکاران و سازمان اوقاف نیز باید وارد عمل شوند و همکاری کنند چراکه یک سری از بخش‌های درمانی مانند سوانح و سوختگی و یا درمان بیماران روانی بسیار هزینه‌بر است. گاهی هزینه به قدری بالا است که حتی مراکز خصوصی هم به تنهایی نمی‌توانند از پس آن برآیند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: بیمارستان موقوفه دکتر افشین یکی از بیمارستان‌های وقف شده برای بیماران روانی است و بیمارستان موقوفه روحانی‌نژاد یکی دیگر از بیمارستان‌هایی است که برای بیماران سرطانی وقف شده که عملیات ساخت آن در نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و امروز هم در بخش سوانح و سوختگی افتتاح بیمارستان دکتر عمیدی نوری را داریم که زمین این بیمارستان در خیابان مطهری وقف شده و مدتی بود بدون کارایی بود و امیدواریم در سه سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

وی در پایان گفت: خیرین همواره پرچمداران خدمات موثر در بخش بهداشت و درمان کشور بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم علی اصغر پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که وقف از سنت‌های حسنه‌ای است که دین اسلام بر آن نیز تأکید بسیاری داشته است اظهار کرد: در این سال‌ها وقف در حوزه‌های بسیار زیادی مشارکت داشته که یکی از این حوزه‌ها نظام سلامت است.

او ادامه داد: مشکلات نظام سلامت بدون همکاری سایر ارگان‌ها حل نمی‌شود؛ امیدواریم این بیمارستان سوانح و سوختگی بتواند مشکلات بیماران این بخش را حل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: ساخت این بیمارستان کار پرهزینه و زمان‌بری است و نیازمند مشارکت دولت و خیرین است و امیدواریم در سه سال آینده این بیمارستان برای راحتی حال عموم مردم افتتاح شود.

پیوندی در پایان گفت: پیش‌بینی ما این است که این بیمارستان 100 تخت خواب داشته باشد و حداقل 30 تخت آی. سی. یو سوختگی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N489771

وبگردی