آفتاب

از سرگیری درگیری‌ها در اوکراین و کشته شدن یک تن پس از آتش‌بس

از سرگیری درگیری‌ها در اوکراین و کشته شدن یک تن پس از آتش‌بس

امروز (یکشنبه) مجددا درگیر‌ی‌ها در شرق اوکراین آغاز شد و براساس گزارش‌ها یک زن در این درگیری‌ها کشته شده و دست کم چهار تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها باعث تضعیف آتش‌بسی شده است که دو روز پیش میان نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان حامی روسیه در این کشور منعقد شد.

معاهده آتش بس با میانجی‌گری فرستادگان روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و میان دولت اوکراین و رهبران جدایی طلبان با هدف پایان دادن به درگیری پنج ماهه امضا شد.

شنبه شب گلوله‌باران توپخانه‌ای در نزدیکی بندر ماریوپل در مجاورت دریای آزوف از سر گرفته شد. در حالی که چند ساعت پیش از آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و پترو پوروشنکو همتای اوکراینی وی در یک تماس تلفنی توافق کرده بودند که آتش بس حفظ شود. اوایل امروز (یکشنبه) درگیری‌ها در حومه شمالی شهر دونتسک بالا گرفت.

خبرنگار خبرگزاری رویترز گزارش داد که در نزدیکی فرودگاه این شهر ستونی از دود سیاه غلیظ آسمان را پوشانده بود.

یکی از شورشیان مسلح اظهار داشت: این صدای آتش‌بس است و جنگی واقعی درگرفته است. بعدازظهر امروز این دو شهر بار دیگر آرام شدند. هر دو طرف تاکید کردند که به آتش بس پایبند بوده و دشمنان خود را متهم به نقض این آتش بس کردند.

ولادیمیر آنتیو فی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری خلق دونتسک که وابسطه به شورشیان است اظهار داشت: تا آنجا که من می‌دانم طرف اوکراینی به آتش‌بس پایبند نبوده است. ما در مناطق مختلفی در طرف خود افرادی زخمی داشته‌ایم اما به آتش‌بس پایبند هستیم.

پیشتر نیروهای دولتی اوکراین گزارش دادند که در شرق ماریوپل تحت آتش توپخانه قرار گرفته‌اند. این نیروها در روزهای پیش از آتش‌بس با یک حمله بزرگ شورشیان علیه ماریوپل مقابله می‌کردند.

براساس گزارش‌ها بمباران ماریوپل باعث کشته شدن نخستین غیرنظامی از زمان آغاز آتش بس شده است.

مقامات محلی تایید کردند که در این حملات یک زن 32 ساله اوایل روز یکشنبه کشته شد و دست کم چهار تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N489689

وبگردی