آفتاب
رییس دادگستری اصفهان مطرح کرد

رتبه اول بهره‌وری دادگستری اصفهان در ارزیابی‌ قوه قضاییه

رتبه اول بهره‌وری دادگستری اصفهان در ارزیابی‌ قوه قضاییه

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بر اساس ارزیابی سالانه قوه قضائیه، دادگستری استان اصفهان به جز فروردین ماه سال جاری، رتبه اول بهره‌وری را در همه امور از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، احمد خسروی‌وفا در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان یزد و دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به انتصاب رحیمی در سمت دادستانی استان اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: وی بیش از دو دهه سابقه کار در کسوت قضاوت را دارد و پس از بررسی‌های دقیق صورت گرفته در ستاد دادگستری استان و سپس مرکز، این مقام به ایشان تفویض شد.

وی گفت: بنده یک سال و چند روز است که مقام رییس دادگستری استان اصفهان را دارم و در این مدت به لطف الهی و همت همه مجموعه‌های دادگستری استان اصفهان توانسته‌ایم هم از جهت کمی و هم کیفی دادگستری استان اصفهان را در رتبه بالایی قرار دهیم و افتخارات زیادی را برای این مجموعه رقم بزنیم.

رییس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: در یک سال گذشته نه تنها به تعداد تمام پرونده‌هایی که وارد دادگستری استان اصفهان شده است، پرونده‌ها مختومه شده‌اند، بلکه تعداد 40 هزار و 400 پرونده از سنوات گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته و حکم لازم در خصوص آن‌ها جاری شده است.

خسروی‌وفا ادامه داد: بر اساس نامه‌های ارسالی ماهیانه توسط معاون راهبردی قوه قضائیه به روسای کل استان‌ها، عملکرد دادگستری هر استان در پایان هر سال مورد ارزیابی کلی قرار می‌گیرد و دادگستری استان اصفهان به جز در فروردین ماه سال جاری، رتبه اول بهره‌وری را در تمام امور از آن خود کرده است، به طوری که این عملکرد قابل تحسین، تعجب بسیاری از دادگستری‌های استان‌های کشور را به همراه داشته است.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای قضات و کارمندان دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون برای قضات استان اصفهان 20 دوره در قالب 22 هزار ساعت نفر آموزش در نظر گرفته شده که این میزان برای کارمندان تعداد 71 دوره و 154 هزار ساعت نفر آموزش بوده است و اساتید ما تلاش کرده‌اند که اطلاعات به روز و قابل توجهی را در همه امور در اختیار قضات و کارمندان دادگستری استان اصفهان قرار دهند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با مدنظر قرار دادن توجه ویژه به شوراهای حل اختلاف، یادآور شد: تاکنون 10 دوره آموزشی برای این منظور درنظر گرفته شده و علاوه بر آن در زمینه ارتقاء کیفیت دادگستری نیز نشست‌های قضایی به صورت هر دو تا سه ماه یکبار در مجموعه صورت گرفته و تاکنون پنج جلسه نشست استانی با حضور اساتید، وکلا و قضات استان اصفهان ترتیب داده شده است تا سطح علمی افراد افزایش داده شود.

انتهای پیام

کد N489683

وبگردی