آفتاب
ارزش کار ما با میلیاردها دلار قابل‌مقایسه نیست؛

داورزنی: هیچ ورزش تیمی ایران جایگاه والیبال را در جهان ندارد

داورزنی: هیچ ورزش تیمی ایران جایگاه والیبال را در جهان ندارد

تاکنون هیچ رشته گروهی نتوانسته به موفقیت‌های والیبال دست یابد بنابراین اعضای تیم باید به اندازه این کار بزرگ مورد توجه قرار گیرند.

رییس فدراسیون والیبال گفت: هیج رشته ورزشی تیمی ایران تا کنون موفق به کسب رتبه های جهانی والیبال نشده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی امروز یکشنبه در نشست خبری کمیته ملی المپیک که برای فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود، افزود: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌‌های آسیایی فهرست 22 نفره معرفی کردیم که در صورت مصدومیت امکان جابجایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: 12 بازیکن اصلی ایران که در مسابقات قهرمانی جهان نیز حضور دارند در بازی‌های آسیایی نیز شرکت می‌کنند اما برای مصدومیت‌های احتمالی چند بازیکن بیشتر معرفی کردیم که اگر برخی بازیکنان با مشکل روبرو شدند، اما جایگزینی داشته باشیم.

رییس فدارسیون والیبال در باره زمان اعزام تیم ملی والیبال ایران به بازی‌های آسیایی گفت: در حال حاضر دو مسیر پروازی برای این تیم در نظر گرفتیم که اگر به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یابیم از مسیر استانبول با پرواز بیزینس کلاس راهی کره جنوبی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: اگر تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی راه نیابد، ملی پوشان ایران به تهران باز خواهند گشت و چند روز بعد از طریق دوبی راهی اینچئون کره جنوبی خواهند شد.

داورزنی با بیان اینکه بازی های آسیایی جایگاهی در تقویم مسابقات فدراسیون جهانی ندارد، به فاصله اندکی که بین رقابت های جهانی و بازی های آسیایی وجود دارد، اشاره کرد و افزود: به دلیل کثرت مسابقات و خستگی مفرط بازیکنان و از طرفی انتظارات بالایی که از والیبال وجود دارد، کار بسیار دشواری در پیش رو داریم.

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: در ابتدا قرار بود با تیم ملی ب در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم، ولی چون جای قهرمانی در بازی‌های آسیایی در کارنامه تیم خالی است و علاوه بر این اهمیتی که کسب مدال‌طلا برای کاروان اعزامی ایران به این بازی‌ها دارد، تصمیم گرفتیم با تیم اصلی به اینچئون برویم.

داورزنی تاکید کرد: حضور ایران برای رقبا هم اهمیت فراوانی دارد به طوری‌که در جلسه هیأت رییسه که اردیبهشت در اینچئون برگزار شد، اولین سوال مسوولان کره‌ای از من در مورد این بود که با چه تیمی به بازی‌های آسیایی می‌رویم چون این کشور به عنوان میزبان برای کسب طلا برنامه‌ریزی کرده است. تیم‌های ژاپن و چین هم مصمم به کسب نتایج خوبی در والیبال این بازی‌ها هستند.

وی گفت: اگر به جمع 6 تیم نهایی راه پیدا کنیم باید روز 19 سپتامبر(28 شهریورماه) و اگر به مرحله بعد برسیم باید تا 20 سپتامبر(29 شهریور) بازی کنیم بنابراین با وجود اینکه مسابقات اول بازی‌های آسیایی زیاد سنگین نیست ولی نگران سلامت بازیکنان و ریکاوری آنها هستیم.

رییس فدراسیون والیبال در ادامه این نشست در خصوص در نظر گر فتن پاداش برای ایجاد انگیزه در بازیکنان گفت: پاداش سال گذشته بازیکنان روز جمعه پرداخت شد ولی برای موفقیت های امسال با سجادی و گودرزی صحبت هایی انجام شده است و نامه ای را ارسال کرده ایم که اگر به جمع 6 تیم برتر صعود کنیم، بتوانیم به کمک‌دولت تقدیر قابل توجهی از بازیکنان انجام بدهیم و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. با وجود این مهمترین چیز برای تیم ملی والیبال ایران لبخند رضایت مردم است.

وی با یادآوری اینکه اگر آنان از سوی دولت دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند، خیلی انگیزه برایشان ایجاد می‌شود، گفت تاکنون هیچ رشته گروهی نتوانسته به موفقیت‌های والیبال دست یابد بنابراین اعضای تیم باید به اندازه این کار بزرگ مورد توجه قرار گیرند.

داورزنی گفت: در تلاش هستیم به غیر از جوایز نقدی، اقداماتی برای نخستین بار برای تشویق تیم صورت گیرد. از این رو سعی می کنم قبل از رفتن به لهستان جلسه ای با وزیر داشته باشم تا دست پر به لهستان بروم. اگرچه ارزش کار بازیکنان در رابطه با تأثیری که روی مردم و عزت ملی داشتند، با میلیاردها دلار قابل قیاس نیست.

وی در مورد برنامه های فدراسیون برای حضور تیم‌های بزرگ در ایران نیز گفت: چند سالی است که با تیم‌های بزرگ و صاحب سبک تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و قصد داریم تورنمنت‌های چند جانبه برگزار کنیم. برنامه های خوبی هم برای رده های پایه داریم که پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهند بود.

رییس فدراسیون والیبال در ادامه با یادآوری حضور تیم‌های چین، کره و ژاپن در مسابقات جهانی گفت: از کنفدراسیون والیبال آسیا درخواست کرده بودیم که مسابقات این 4 تیم را بعد از 25 سپتامبر آغاز کند، البته چون پیش بینی نمی‌شد که چین و کره به مراحل پایانی برسند، مسابقات آنها زودتر شروع می شودع ولی تیم ایران از روز 25 سپتامبر(سوم مهرماه) به بعد بازی دارد.

وی در مورد لزوم ایجاد تغییرات برای تقویت کادر فنی خاطرنشان کرد: جای حسین‌معدنی در کنار ما و بر روی نیمکت خیلی خالی است. به دلیل کمبود زمان ما می‌بایست وضعیت موجود را حفظ و آن را تقویت می‌کردیم. از سوی دیگر تیم‌ها تمرینات خود را چندین‌ماه قبل از برنامه زمان‌بندی آغاز می‌کنند در نتیجه بعد از درگذشت حسین معدنی تصمیم گرفتیم به دلیل آشنایی رحمان محمدی با کادر فنی و کواچ و همچنین رابطه خوبی که با بازیکنان داشت و از ابتدا در کنار معدنی در تمرینات حضور داشت، وی در کنار تیم بماند، ولی هر تغییری در سال‌آینده با شروع اردوها متناسب با اهداف و برنامه‌های تیم انجام خواهد شد.

وی در مورد اظهارات موسوی قبل از اعزام به مسابقات‌جهانی گفت: بازیکنان از روز 6 فروردین در اردو هستند و فشار زیادی را تحمل کرده اند. موسوی هم جز بازیکنانی است که همیشه دوست دارد، عملکرد 100 درصدی داشته باشدع بنابراین به دلیل خستگی ناشی از سفر آمریکا فکر کرد که ممکن است نتواند بهترین علمکرد خود را داشته باشد ولی کادر فنی با توجه به حساسیت مسابقات با درخواست وی موافقت نکرد.

کد N489173

وبگردی