آفتاب

شورای امنیت قتل دیگر خبرنگار آمریکایی را نیز محکوم کرد

شورای امنیت قتل دیگر خبرنگار آمریکایی را نیز محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکومیت شدید قتل استیون ساتلوف، یکی دیگر از خبرنگاران آمریکایی توسط داعش، خواستار آزادی فوری تمامی گروگان‌های غیرنظامی شد که دربند گروه‌های شبه نظامی گرفتارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری جمهوری آذربایجان، اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده استیون ساتلوف، گفتند: این جنایت بار دیگر خطرات بسیار زیادی را که روزنامه نگاران هر روز در سوریه با آن‌ها مواجه هستند، یادآوری کرد.

اعضای شورای امنیت در ادامه این بیانیه افزودند: این جنایت همچنین بار دیگر وحشگیری داعش را نشان داد که مسوول هزاران خشونت، بدرفتاری و تجاوز به مردم عراق و سوریه است.

آن‌ها هم‌چنین بر لزوم محاکمه مجرمان و مسئولان اقدامات تروریستی نیز تاکید کردند.

شورای امنیت که متشکل از 15 کشور است بار دیگر تاکید کرد که داعش باید شکست بخورد و عدم تحمل، خشونت و نفرتی که از آن حمایت می‌کند، باید ریشه کن شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت تاکید کردند که ادامه چنین اقدامات وحشیانه‌ای از سوی داعش باعث ارعاب آن‌ها نمی‌شود بلکه تصمیمات آن‌ها را برای مقابله با داعش، جبهه النصره و تمامی افراد، گروه‌ها و شرکت‌های وابسته به القاعده خشن‌تر و انعطاف ناپذیرتر می‌کند.

شورای امنت همچنین خواستار آزادی امن، بدون قید و شرط و فوری افرادی شد که توسط گروه‌های شبه نظامی به گروگان گرفته شده‌اند.

داعش روز سه شنبه فیلمی را به صورت آنلاین منتشر کرد و در آن سر بریدن استیون ساتلوف را نشان داد. داعش در ویدئویی که 19 اوت سال جاری میلادی از کشتن جیمز فولی، یکی دیگر از خبرنگاران آمریکایی منتشر کرده بود، تهدید کرد که استیون ساتلوف را می‌کشد.

براساس داده‌های سازمان‌ فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان‌ ملل (یونسکو) بین سال‌های 2007 تا 2012 میلادی بیش از 430 خبرنگار کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N488908

وبگردی