آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

پیروزی بر بلژیک و صعود به مرحله بعد از منظر ملی پوشان والیبال ایران

پیروزی بر بلژیک و صعود به مرحله بعد از منظر ملی پوشان والیبال ایران

تهران - ایرنا - پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر بلژیک و صعود به دور دوم مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار با اظهار نظرهای متفاوتی از سوی ملی پوشان ایران روبرو شد.

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، سرعتی زن تیم ملی والیبال در این باره گفت: والیبال ایران با برد بازی مرگ و زندگی به دور دوم مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد.

سید محمد موسوی عراقی بعد از پیروزی تیم ایران مقابل بلژیک گفت: این بازی برای بلژیک حکم مرگ و زندگی داشت. اگر می بردند می توانستند صعود کنند و با باخت دیگر هیچ شانسی ندارند. البته شرایط دو تیم یکسان بود ولی آنها به خاطر امتیاز کمتر شرایط متفاوتی نسبت به ایران داشتند.

وی با بیان اینکه بلژیک در ست نخست مسابقه با ایران فشار زیادی به تیم ما آورد، گفت: در ست نخست این دیدار حتی تا پوئن 22بر20 هم عقب بودیم، اما خودمان را جمع و جور کردیم، به آنان رسیدیم و بازی را هم بردیم. ست دوم را هم راحت بردیم. در ست چهارم هم کار را تمام کردیم. خوشحالم که بردیم و برای اولین بار تیم ایران به دور دوم مسابقه های قهرمانی جهان راه یافت.

سید از جای خالی زنده یاد معدنی هم یاد کرد و گفت: هنوز که هنوز است جای خالی معدنی حس می شود. کنار نیمکت تیم واقعا جایش خالی است. دلمان خیلی وقت ها برایش تنگ می شود. حتی خود بچه ها سر بازی با آمریکا می گفتند به خاطر حسین آقا برنده شویم. بچه ها هنوز زحماتی که برای تیم کشیده را یادشان نرفته است. مطمئن هستم که بازیها را می بیند و خوشحال است از اینکه ما نتیجه می گیریم. انشاءا... در مراحل بالاتر هم نتایج درخشان تیم روحش را شاد کند.

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال نیز گفت: بازیکنان برابر بلژیک بازی خوبی به نمایش گذاشتند و با پیروزی به مرحله دوم صعود کردند.

فرهاد قائمی گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم. خدا را شکر مجوز دور دوم را گرفتیم. انشاءا... در مرحله بعد خواسته های کادر فنی را در زمین پیاده کنیم و والیبال با کیفیتی را به نمایش بگذاریم.

وی تصریح کرد: در کار گروهی من باشم یا نباشم مهم نیست. مهم نتیجه گیری تیم است. خدا را شکر حالا تیم ما همین طوری است. همه بچه ها همدل هستند و انگیزه خاص خودشان را دارند و البته کادر فنی هم به خوبی آنان را هدایت می کنند.

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال با بیان اینکه قبل از شروع مسابقات تیم ایران اراده خاصی برای دو هدف داشت، گفت: ادامه روند درخشش والیبال ایران و زنده نگهداشتن خاطر زنده یاد حسین معدنی از جمله اهداف این تیم است.

قائمی ادامه داد:باید ببینیم کادر فنی چه برنامه ای برای بازی امروز مقابل پورتوریکو دارد و بعد هرچه بهتر بود را اجرا کنیم.

وی درباره سختی گروه ایران خاطر نشان کرد: در این مسابقات همه تیم ها خوب هستند، طوری که پیش بینی را سخت می کند. حتی صدرنشینی فرانسه هم قابل پیش بینی نبود. یا بلژیک تیم خوبی است و در ست اول برابر با ما بالا اومد و حتی یک ست هم از ما گرفت . جلوی تیم هایی که برای اولین بار بازی می کنیم با اینکه نکاتی را کادر فنی گفته یا انالیز شده، اما کار کمی سخت است.

لیبروی دوم تیم ملی والیبال گفت: باید برای رسیدن به جمع شش تیم برتر تلاش کنیم.

عبدالرضا علیزاده افزود: خوشحالم به دور دوم صعود کردیم. باید فکر و ذهن خودمان را برای حضور در جمع شش تیم برتر قرار دهیم. با تمرکز و کسب چند پیروزی در مرحله دوم می توانیم در جمع شش تیم برتر قرار گیریم.

وی در باره دیدار تیم های ایران و بلژیک گفت: بازی خیلی خوبی بود. ست اول به خاطر فشار و استرس بازی، بچه ها روان بازی نکردند. بازی خیلی پا یا پا بود. با برد ست اول بچه ها راحت شدند و متوجه شدند راحت تر می توانند بلژیک را ببرند. درست است که ست سوم باختیم که آن هم به استراحت 10 دقیقه ای بین ست دوم و سوم برمی گردد. باید کادر فنی فکری به حال این استراحت و ست سوم بکند. چرا که به جز بازی با ایتالیا در بقیه بازیها ست سوم را با خته ایم.

لیبروی دوم تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: پورتوریکو تیم متوسطی است که اگر ما بازی خودمان را انجام دهیم، حتما پیروز خواهیم شد و به راحتی می توانیم سه امتیاز بگیریم.

علیزاده که هنوز در قهرمانی جهان به میدان نرفته است، گفت: خوشحالم که تیم برنده شد. فرهاد ظریف خوب بازی می کند و نیازی به بازی من نیست. من هم راحت بیرون زمین بازی ها را تماشا می کنم.

ورزشی (1)**1379
کد N488569

وبگردی