آفتاب

اذعان کیسینجر به قدرت ایران در خاور میانه

اذعان کیسینجر به قدرت ایران در خاور میانه

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با اذعان به قدرت ایران در خاور میانه، گفت: به نظرم مبارزه با داعش در مقایسه با تقابل با ایران قابل مدیریت‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، هنری کیسینجر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مدعی شد: به نظر می‌آید یک کمربند شیعه از تهران تا بغداد و تا بیروت به وجود آمده است. این موضوع به ایران این فرصت را داده است تا امپراطوری خود را با عنوان شیعه در خاور میانه بازسازی کند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا افزود: من فکر می‌کنم این مسأله به لحاظ استراتژیک ایران را در سطح بسیار قدرتمندی قرار داده است. ایران از نظر استراتژیک مشکلی بزرگتر از داعش است.

این دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی که همواره مواضعی تند و خصمانه علیه ایران داشته است، گفت: از نظر من جنگ با داعش همان‌طور که مهم است در مقایسه با تقابل با ایران قابل مدیریت‌تر است.

کیسینجر همچنین در ادامه سخنانش در مورد مسأله روسیه و بحران اوکراین و احتمال کاندیداتوری هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا صحبت کرد و افزود: من فکر می‌کنم کلینتون یک رئیس جمهور خوب باشد اما از آن‌جایی که مایل به حمایت از جمهوری‌خواهان هستم در صورت کاندیداتوری وی با یک مناقشه جدی روبرو خواهم شد.

انتهای پیام

کد N488501

وبگردی