آفتاب
حجه الاسلام اسلامی در گفتگو با مهر:

خبرگان خواستار تصویب قوانین تشویقی برای افزایش جمعیت شدند/ تورم و گرانی آزاردهنده دغدغه مهم خبرگان 

خبرگان خواستار تصویب قوانین تشویقی برای افزایش جمعیت شدند/ تورم و گرانی آزاردهنده دغدغه مهم خبرگان 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری مشکلات فرهنگی، اقتصادی و کاهش جمعیت را از دغدغه های مهم خبرگان در اجلاس اخیر خواند و گفت: باید باید قوانینی که در گذشته در راستای جلوگیری از افزایش جمعیت وجود داشت حذف شده و قوانینی در راستای تشویق به افزایش جمعیت به تصویب برسد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دغدغه های اعضای مجلس خبرگان در شانزدهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان گفت: دغدغه های اعضای مجلس خبرگان، دغدغه ملت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اعضای خبرگان با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور به دولت و مسئولان هشدار دادند که باید در مقابل وضعیت فرهنگی که از سوی دشمنان در حال حاکم شدن است، بایستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید هر چه سریع تر وضعیت فرهنگی کشور را سامان دهد گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اگر مسئله فرهنگی آسیب ببیند به سادگی اصلاح نمی شود.

اسلامی اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع در بیانیه پایانی تاکید شد که دولت باید به مسائل فرهنگی به صورت جدی اهمیت دهد نباید اجازه داد دشمنان مسائل فرهنگی، اعتقادات و اخلاق جامعه را نشانه روند.

وی بررسی مشکلات اقتصادی را یکی از مباحث مهم اجلاس اخیر خبرگان خواند و گفت: خبرگان علمای بلاد هستند و مشکلات مردم را لمس کرده و به مسئولان تذکر داده و خدمت رهبری عرضه می دارند. فشار اقتصادی، تورم و گرانی مردم را آزار می دهد و از دغدغه های مهم خبرگان رهبری بود.

وی کاهش نرخ جمعیت را از دغدغه های دیگر خبرگان خواند و اظهار داشت: اعضا تاکید کردند که باید قوانینی که در گذشته در راستای جلوگیری از افزایش جمعیت وجود داشت حذف شده و قوانینی در راستای تشویق به افزایش جمعیت به تصویب برسد.

وی همیچنین در مورد انتخاب رئیس مجلس خبرگان با توجه به بیماری آیت الله مهدوی کنی گفت: ساختار مجلس خبرگان هیچ تغییری نکرده است و طبق مقررات در زمان معین برای انتخاب رئیس مجلس خبرگان رای گیری خواهد شد.

کد N488413

وبگردی