آفتاب

بررسی اقدامات داعش محور گفت‌وگوی جان کری با نبیل العربی

بررسی اقدامات داعش محور گفت‌وگوی جان کری با نبیل العربی

وزیر امور خارجه آمریکا با دبیرکل اتحادیه عرب درباره اقدامات داعش و پیش از دور آتی مذاکرات درباره این گروه تروریستی به مذاکره پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب درباره ضرورت همکاری این اتحادیه و اعضای آن در انجام اقدامی فوری و تشکیل ائتلافی قدرتمند به منظور مقابله با داعش به گفت‌وگو پرداختند.

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این دو مقام ارشد همچنین درباره اهمیت انجام اقدامی فوری به منظور توقف اقدام شبه‌نظامیان خارجی برای پیوستن به داعش، مقابله با تامین مالی برای این گروه تروریستی و جلوگیری از اقدامات تشویقی این گروه به گفت و گو پرداختند.

وی ادامه داد: نبیل العربی و جان کری همچنین توافق کردند که عراق یکی از خطوط مقدم در مقابله با داعش است و عراق، آمریکا، کشورهای منطقه و جامعه بین الملل باید با یکدیگر برای مقابله و رویارویی با تهدید داعش همکاری کنند.

دولت بغداد پیشتر از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در تشکیل یک ائتلاف بین المللی در مقابله با شبه‌نظامیان که یک پیام محکم و قاطع محسوب می‌شود، مورد استقبال کرده بود.

اوباما در جریان نشست ناتو در ولز، انگلیس در روز جمعه خواستار یک ائتلاف گسترده برای شکست داعش شد.

انتهای پیام

کد N488412

وبگردی