آفتاب
سیاف:

اعلام نتایج انتخابات افغانستان پیش از تفاهم سیاسی فتنه خوابیده را بیدار می کند

اعلام نتایج انتخابات افغانستان پیش از تفاهم سیاسی فتنه خوابیده را بیدار می کند

16/06/1393 10:34

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند که عبدالرسول سیاف از رهبران جهادی و نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوی افغانستان بر این باور است که اعلام نتایج پیش از دستیابی به راه حل سیاسی فتنه خوابیده را بیدار خواهد کرد و کشور را به سوی ناامنی و بی ثباتی می کشاند.

سیاف اظهار امیدواری کرده است که نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نخست باید به توافق سیاسی دست یابند و سپس نتایج انتخابات اعلام شود، زیرا دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

این نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوی افغانستان اعلام کرده است: حل مشکلات جدید بسیار دشوار بوده و از توان همگان خارج است. از طرف دیگر ایجاد حکومت یک جانبه به درد ملت نمی‌ خورد و مانند مرغی که یک بال دارد قطعا توان تحرک و پرواز را نخواهد داشت و نمی تواند به مردم خدمت کند.

این اظهارات درحالیست که کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرده است که نتایج انتخابات را بدون در نظر گرفتن مذاکرات سیاسی نامزدهای دوردوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام می کند.

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان همچنین روز گذشته آرای ۴۹ محل رای دهی را باطل اعلام کردند. نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان روز شنبه در نشست خبری گفت: در پنجمین جلسه علنی درباره آرای ۵۰ محل رای دهی، آرای ۴۹ محل باطل اعلام شد.

از سوی دیگر نامزدهای دور دوم انتخابات در نامه ای به آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو اطمینان دادند که در سریعترین زمان ممکن حكومت وحدت ملی را تشکیل می دهند.

کد N488394

وبگردی