آفتاب

رئیس جمهوری عراق: به حضور نیروهای بین‌المللی در خاک خود برای مقابله با داعش نیاز نداریم

رئیس جمهوری عراق: به حضور نیروهای بین‌المللی در خاک خود برای مقابله با داعش نیاز نداریم

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه عراق نیازی به حضور نیروهای بین‌المللی بر روی خاک خود برای مقابله با گروه داعش ندارد، گفت: ما امیدواریم که بتوانیم این گروه را به طور کامل محو کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: عراق نیازی به حضور نیروهای بین‌المللی بر روی خاک خود برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) ندارد و آنچه که ما به آن نیازمندیم حمایت بین‌المللی است.

وی گفت: به عقیده من اگر همکاری و هماهنگی میان عراق و آمریکا و همچنین دیگر کشورهای همجوار باشد این گروه خیلی سریع محو می‌شود.

معصوم خاطرنشان کرد: من از همگان می‌خواهم تا به عراق برای مقابله با تروریست‌ها کمک کنند چرا که عراق در حال حاضر در معرض خطرات قرار دارد و اگر خطر تروریست‌ها در عراق را مهار نکنیم ممکن است به کشورهای دیگر نیز انتقال یابد.

وی تاکید کرد: ما نیاز شدیدی به کارشناسان، مهارت‌ها و چگونگی انجام اقدامات و همچنین به انواع مشخصی از سلاح نیاز داریم اما چه بسا نیاز به مداخله زمینی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم که بتوانیم گروه داعش را از روی خاک عراق محو کنیم و باید با گروه داعش در هر منطقه‌ای مقابله کنیم چرا که اگر داعش همچنان بر سوریه کنترل داشته باشد خطر همچنان باقی خواهد ماند. اگر بخواهیم اعضای داعش در سوریه را از بین ببریم این اقدام از طریق همکاری با گروه‌ها در سوریه امکان پذیر است.

انتهای پیام

کد N488215

وبگردی