آفتاب

حضور فرمانده ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی

حضور فرمانده ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی

فرمانده ارتش پاکستان به دیدار سربازان این کشور که در وزیرستان شمالی به مقابله با شبه نظامیان طالبان می‌پردازند رفته و گفت، دیگر به این شبه نظایمان اجازه داده نخواهد شد تا به مناطق مذکور بازگردند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان روز شنبه به منطقه وزیرستان شمالی رفته و با سربازان ارتش که به مقابله با شبه نظامیان طالبان و سایر اعضای گروه‌های شبه نظامی در این منطقه می‌پردازند دیدار کرده و از آن‌ها به خاطر اقداماتشان در مقابله با شبه نظامیان و از بین بردن مخفی‌گاهایشان قدردانی کرد.

وی همچنین به تروریست‌ها و اعضای آن‌ها مستقیما اشاره کرده و گفت: با تلاش‌های نیروهای امنیتی و پاکسازی منطقه توسط سربازان ارتش دیگر اجازه نخواهیم داد تا این شبه نظامیان به منطقه بازگردند.

وی تاکید کرد که از میان برداشتن تروریسم یک وظیفه و نقطه عطف ملی برای پاکستان است.

فرمانده ارتش پاکستان رضایت کامل خود را از دستاوردها و پیشرفت‌های به دست آمده در عملیات علیه طالبان براز داشته و گفت: تجربیات و تلاش‌های نیروهای هوایی و اطلاعاتی پاکستان در این عملیات بسیار شگرف بوده و باعث شد تا تروریست‌ها از منطقه پاکسازی شوند.

وی ادامه داد: عملیات ما با حذف و انهدام تروریست‌ها و مخفیگاه آن‌ها در وزیرستان شمالی و نواحی مجاور با موفقیت صورت گرفت.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی در ژوئن سال جاری میلادی بیش از 900 شبه نظامی طالبان و شبه نظامی خارجی کشته شدند.

همچنین در مجموع 42 سرباز ارتش پاکستان نیز در جریان این عملیات جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

کد N488024

وبگردی