آفتاب

گروه الشباب سومالی کشته شدن سرکرده خود را تایید کرد

گروه الشباب سومالی کشته شدن سرکرده خود را تایید کرد

تهران - ایرنا -، گروه ˈالشبابˈ سومالی کشته شدن ˈاحمد گودانˈ سرکرده خود را در جریان بمباران هفته گذشته نیروهای آمریکایی تایید کرد و فرد دیگری را به جانشینی وی برگزید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، الشباب روز شنبه در عین حال ˈدشمنانˈ خود را به انتقامجویی تهدید کرد.

جنبش افراطی الشباب با اعلام اینکه شیخ ˈابی عبیده احمد عمرˈ را به جانشنیی احمد گودان برگزیده، تاکید کرد که مرگ وی تائیری بر ˈجهادˈ این گرو نخواهد داشت.

نیروهای آمریکایی دوشنبه هفته گذشته اردوگاه گودان در جنوب سومالی را با موشک های ˈهلفایرˈ و سلاح های لیزری مورد حمله قرار دادند. با این حال پنتاگون تا روز جمعه خبر مرگ وی را تایید نکرده بود.

احمد گودان معروف به مختار ابوزبیر رهبر الشباب وابسته به القاعده از مهمترین افراد تحت تعقیب آمریکا در سومالی به شمار می رفت و واشنگتن برای مرگ وی هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

ابومحمد سخنگوی این جنبش اعلام کرد که ابو زبیر یکی از سرنشینان دو خودرویی بوده که حمله هوایی آمریکا دوشنبه شب آنها را هدف قرار داد.

علی رغم اینکه ابو محمد کشته شدن شش تن از تروریست های الشباب را در این حمله هوایی تایید کرده بود اما به حضور ابوزبیر در میان کشته شدگان اشاره ای نکرد.

یک مقام عالی رتبه دستگاه اطلاعاتی سومالی گفته بود: هواپیمای بدون خلبان آمریکا گودان رهبر جنبش الشباب را هنگام ترک جلسه رهبران این جنبش هدف قرار داد.

این مقام سومالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: حمله هوایی آمریکا، اردوگاه آموزشی جنگجویان الشباب در نزدیکی محله سبلالی واقع در 170 کیلومتری جنوب مگادیشو را هدف قرار داده بود.

در حمله سال پیش تروریست های الشباب به یک مرکز خرید در ˈنایروبیˈ پایتخت کنیا، دستکم 67 تن کشته شدند.

**مترجمام**1480**1517
کد N487872

وبگردی