آفتاب

پوروشنکو و پوتین خواستار نظارت بین المللی بر آتش بس در اوکراین شدند

پوروشنکو و پوتین خواستار نظارت بین المللی بر آتش بس در اوکراین شدند

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و پترو پوروشنکو همتای اوکراینی وی در گفت وگویی تلفنی بر اهمیت و لزوم نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آتش بس در شرق اوکراین تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین و پوروشنکو روز شنبه در این گفت وگو در با توجه به نتایج نشست روز گذشته (جمعه) گروه تماس در مینسک پایتخت بلاروس که در آن پروتکل برقراری آتش بس در مناطق جنوب و شرق اوکراین امضا شد، درباره اوضاع اوکراین گفت وگو کردند.

در این گفت وگو، از رعایت آتش بس توسط طرفین مناقشه ابراز رضایت شد؛ ضمن آنکه دو طرف بر اهمیت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آتش بس در مناطق مناقشه تاکید کردند.

نمایندگان دولت اوکراین و جدایی طلبان مناطق شرق این کشور روز جمعه در نشست گروه تماس در مینسک در مورد برقراری آتش بس به توافق رسیدند.

این مذاکرات تحت نظارت شورای امنیت و همکاری در اروپا برگزار شد و نمایندگان روسیه نیز در آن حضور داشتند.

در گفت وگوی پوتین و پوروشنکو، مسایل مربوط به ارسال کمک های انسانی به استان های دونتسک و لوهانسک مطرح شد.

روسیه دو هزار تن کمک های انسانی برای ارسال به مناطق جنوب و شرق اوکراین به عنوان محموله دوم کمک های انسانی این کشور آماده کرده است.

رییسان جمهوری روسیه و اوکراین همچنین درباره روابط اقتصادی اوکراین با روسیه، قزاقستان و بلاروس به عنوان کشورهای عضو اتحادیه گمرکی با توجه به امضای موافقت نامه همکاری کی یف و اتحادیه اروپا مطرح و دو طرف درباره آن تبادل نظر کردند.

اروپام*5*391*518 ** 2023
کد N487839

وبگردی