آفتاب

تصمیم گیری کلینتون در مورد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تا ژانویه 2015

تصمیم گیری کلینتون در مورد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تا ژانویه 2015

وزیر خارجه پیشین آمریکا و جدی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور تا اوایل سال آینده میلادی در مورد شرکتش در این انتخابات تصمیم گیری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه پیشین آمریکا تا چند ماه دیگر تصمیم خود مبنی حضور و یا عدم حضور در دور بعدی رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور مشخص می کند. کلینتون طی اظهاراتی در شهر مکزیکو سیتی گفت تصمیمش در این خصوص را نهایتا تا ژانویه سال 2015 اعلام خواهد کرد.

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی در این رابطه اظهار داشت: احتمالا اوایل ژانویه تصمیم خواهم گرفت که بار دیگر در این مسیر تلاش کنم یا خیر. کلینتون تاکید کرد که در حال حاضر به عنوان یک فرضیه از این مسئله سخن می گوید اما در کل "تصویری روشن" از آن داشته و می داند که قصد دستیابی به چه هدفی را دارد.

بنا بر نظرسنجی های انجام گرفته، در صورت اعلام نامزدی کلینتون در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات و تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهوری زن تاریخ آمریکا خواهد داشت. کلینتون 66 ساله که به دنبال انتقادهای شدید از دستگاه دیپلماسی آمریکا پس از حمله تروریستی به کنسولگری این کشور در بنغازی از سمت خود کناره گیری کرد، انتقادهای شدیدی را متوجه سیاست دولت اوباما در مورد سوریه کرده است.

گفتنی است هیلاری کلینتون در انتخابات سال 2008 به عنوان رقیب اصلی "باراک اوباما" در حزب دموکرات بود و با کناره گیری اش از رقابت ها، مسیر را برای انتخاب اوباما به ریاست جمهوری هموار کرد. وی به تازگی با انتشار کتاب "انتخاب های سخت" خاطرات دوران وزارت خود را به رشته تحریر درآورده است.

کد N487820

وبگردی